לתרומות לחץ כאן

נדרה שלא לשמש עם בעלה

שלום אשתי נדרה נדר בשעת מריבה וכעס שתמנע מקיום יחסי אישות אתי למשך שנה שלמה ואם לא תעשה כך היא תמות ואני הפרתי לה את הנדר באותו היום ובאותו הרגע שבו שמעתי את נדרה כבר עברו חודשיים מאז והיא דורשת שהרב יפסוק שהנדר אינו נדר ושלא תיענש בגללו וכן אשמח אם הרב יכתוב גם על מעלת וחשיבות הטבילה במקווה בתודה ובברכה

תשובה:

שלום רב

אין כל ספק שהנדר לא חל כלל, גם בגלל שהפרת אותו וגם בגלל שהאשה משועבדת לבעל באופן מוחלט לקיום היחסים כפי שהוא משועבד לה לכך, וזה חלק מהתחייבות יחסי האישות שביניהם. [יש דרכים להחלת נדר כזה כמבואר בשו"ע אבהע"ז סי' עד, אבל לגמרי לא באופן שבו זה נעשה אצלכם, וגם באופנים הללו אם הבעל מיפר את הנדר הוא אינו כלום, שכן הוא נדר שבינו לבינה וגם יש בו עינוי נפש והוא ניתן להפרה]. כמובן שהאשה לא תענש אם תקיים יחסים עם בעלה, כיון שאין כאן נדר כלל, ולהיפך, מי שלא מקיים את חובותיו, צריך מחילה וכו' כדי שלא להענש.

כמו כן חלילה לאשה לדחות את הטהרה במקווה, חכמים החמירו בכך מאוד ומשום כך אף התירו את הטבילה בשבת, ולדעת הרבה פוסקים אפילו טבילה במים חמים מותרת ולא חששו בכך לגזירת מרחצאות. בקיום יחסי אישות בין בני הזוג מקיימים מצוה דאורייתא של עונה [ראה עזר מקודש סי' סט], ואין לבטל ממנה בשום אופן.

הטבילה במקווה סגולתה רבה בשביל האשה, שכן זו אחת משלושת המצוות המיוחדות לנשים! ושנינו במשנה "מפני מה נשים מתות בשעת לידתן, מפני שאינן זהירות בנידה חלה והדלקת הנר", מכאן יש ללמוד שעיקר תפקידה הרוחני של האשה מבחינת קיום המצוות הוא בקיום שלוש מצוות אלו, וחלילה להפסיד.

ברכותי ותפילותי שהאהבה השלום והשלוה ישרו במעונכם תמיד, ותדעו רק שמחות ונחת יהודי אמיתי כל הימים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל