לתרומות לחץ כאן

ספק חיוב הגעלה בסיר

בס"ד
שלום כבוד הרב,ברשותך אבקש לשאול:
סיר שיש בו ספק שבושל בשר טרף האם צריך לעבור הגעלה?

תשובה:

שלום רב

מעיקר הדין אם יש ספק וכבר עבר 24 שעות מהבישול האחרון, ניתן להקל, לפי שספק דרבנן לקולא.אבל אם אני מבין נכון שמדובר בסיר שהיה בשימוש במטבח שלא הקפידו כל כך,חזקתו שנעשה בו איסור, אם זה בשר בחלב או ספיחין וכדומה, ויש להגעילו.

בהצלחה!

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בס"ד
    במחילה מכבוד הרב,חלילה לא בושל בשר וחלב הם אנשים דתיים.שאלתי נובעת מהחשש המאוד גדול שהועלה בחודשים האחרונים לגבי הכשרויות. אני נמנעת מבשר מזה 4 חודשים בשל כך ואני לא יודעת מה לעשות בחג. זה או להישאר בבית לבד או לאכול אצל משפחתי שהיא דתיה ושומרי תורה ומצוות לחלוטין אבל הבישולים יבושלו בסירים שבושלו בהם בשר מתוך הבד"צ שעליו מדובר כמאכיל נבלות וטרפות ושראיתי ושמעתי ממספר רבנים מכובדים שאכן כך המצב. מה עליי לעשות כבוד הרב?

  2. בס"ד
    מחילה מכבוד הרב,אני לא יודעת אם ראית את ההוכחות החד משמעיות הן בקריאה והן בעדויות מפי שוחטים ורבנים והן בהסרטות מתוך המשחטה. הם עוברים על איסורי דאורייתא! ומחטיאים את עם ישראל. לומר הכל שטויות ובכך לפתור את הבעיה כביכול זו בעיה רצינית מאוד. אני מודה לך על הנכונות שלך להשיב לשאלתי. ומאחלת לך ולכל מי שעמך שנה טובה וגמר חתימה טובה.

  3. הגורמים האחראים על הכשרות לפחות בהכשרים שאני מכיר – הרב לנדא שארית ישראל העדה החרדית הרב רובין, הם אנשים רמי מעלה ואני משוכנע שאם הם חותמים אין מקום לחשש. יש הרבה גורמים אינטרסנטים בענין שממציאים בדיות שונות ומשונות… הענין הזה רץ ברשת כבר הרבה זמן ואין שום גורם רציני מאחורי זה. יאכלו ענוים וישבעו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל