לתרומות לחץ כאן

אבולוציה ויהדות

כאשר מקשים מהמדע ובד"כ מהאבולוציה יש כל מיני תשובות – בתורה גלום הכל, התורה לא דברה על זה ועוד.
שאלתי – נגיד והיה אבולוציה כולל האדם, מיהו האדם הראשון? איך יש "סגולה" שעוברת?

תשובה שלום רב

לא הבנתי את שאלתך! אם היהדות שוללת את האבולוציה איך ניתן לשאול לפי האבולוציה מי היה האדם הראשון?!

על אבולוציה ויהדות ראה כאן.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. לא הבנתי כ"כ, אתה בעצם אומר שכל המדע טועה?
    חז"ל גם אמרו שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ, גם זה נכון? מה עם המדע של הרמב"ם?

  2. קראתי את הקישור ששלחת אלי בעיון, ואני מוצא את התשובה בלתי מספקת.
    קראתי מספר ספרים על האבולוציה, והטענה שהיא מצוצה מהאצבע או ש"רוב המדענים העוסקים בתחום התנערו מזמן מתאוריה זו" היא פשוט שגויה. רוב המדענים מאמינים היום במפץ הגדול ובאבולוציה שבאה אחריו. שים לב שגם פרופ' נתן אביעזר בספרו "בראשית ברא" מיישב את האבולוציה עם התורה, ולא דוחה את האבולוציה. אצטט לך מויקיפדיה –
    "בספר נוקט נתן אביעזר בגישה המפרשת כלפי התורה, כלומר, הוא יוצא מתוך נקודת הנחה שמונחי הזמן ותיאורי הבריאה המצוינים בסיפור הבריאה שבספר בראשית אינם כפשוטם, כך שאין כל סתירה בין סיפור הבריאה כפי שמופיע בספר בראשית ובין התאוריה המדעית המקובלת היום, תאוריית המפץ הגדול".

    מעולם לא טענתי שהאבולוציה סותרת את התורה, אני עצמי מאמין ב"תכנון התבוני". לטעמי על זה בדיוק אמרו חז"ל "חכמה בגויים תאמין", ובריחה מהתמודדות היא פשוט עצימת עיניים.

    אחזור על שאלתי – לאחר שהבנתי שה' יצר את העולם בתכנון תבוני, איך מתיישבת עם זה תפיסת סגולת ישראל שבאה מהאדם הראשון? (כוזרי).
    בנוסף – ברור שהתורה היא לא ספר הסטוריה בלבד אלא תורת חיים. מאיזה שלב אני כן רואה בה עובדות הסטוריות? אחרי המבול? לפני? דור הפלגה? מעשי האבות? יציאת מצרים?

    תודה רבה.

  3. את ספרו של נתן אביעזר קראתי מכריכה לכריכה, לא מויקפדיה… אמת שהוא מעלה אפשרות כמו זו שהזכרת ומציין שהיא נתונה במחלוקת, אולם מאידך הוא מסכם את כל הפירכות לתאוריה זו כפי שבאו לידי ביטוי במדע המודרני, שכאמור לא מוצא בסיס לתיאוריה זו. עיין שם. בנוגע לאבולוציה מתוכננת שאינה מקרית, יש מחכמי ישראל שכך סברו, כמו הראי"ה קוק, אולם גם לדעתם לא מדובר בתיאוריה מוכרחת בדוקא, ועד כמה שאתה מאמין שיש בורא לעולם אין סיבה הגיונית להאמין באבולוציה, זה ברור שהבסיס הראשוני לאבולוציה הוא הצורך להבין איך נעשה עולם כזה מופלא, ואם יש אלוקים אין שאלה כזו. ואם אין צורך באבולוציה ליישוב מציאות העולם אז מה מביא אותנו לתיאוריה הזו? את שאלתך על סגולת ישראל לא הבנתי כבר בפע הראשונה, אולי תפרט יותר ואבין את כוונתך.
    התורה לעולם אינה ספר הסטוריה כפשוטו, וכל הנאמר בה בא ללמד אותנו מוסר השכל אמונה ובטחון, אולם ברור שכל מציאות שמתוארת בתורה אירעה באופן מדוייק כמובא בפסוקים, וכלשון חז"ל בהרבה מאוד מקומות "אין מקרא יוצא מידי פשוטו".
    בהצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל