לתרומות לחץ כאן

אבולוציה בראי היהדות

ראיתי גולגולות של מס' יצורי ביניים ובגלל שהאבולוציה סותרת את התנ"ך ולפי המאובנים היא נכונה אז רציתי לדעת כיצד זה מוסבר ?

תשובה:

שלום רב

שתי תשובות בדבר:

א. ההנחה שמציאות של מאובנים כאלו ואחרים מוכיחה אבולוציה היא מופרכת לגמרי, שכן גם היום יש יצורים מתוחכמים כמו האדם ויצורים "פרימיטיביים" כמו רכיכות למיניהם ושלל יצורים חד תאיים. גם בין בעלי החיים עצמם יש מגוון עצום של סוגים בעלי רמת "מפותחות" שונה. כך שבהחלט יתכן שהיו יצורים מסוגים שונים שנכחדו ואין לכך קשר לאבולוציה. אדרבה, ההיפך הוא הנכון, אי מציאת מאובנים בסדר הגיוני רציף וכרונולוגי מוכיחה שלא היתה אבולוציה, ובענין זה אכן יש חסר עצום, ולכן רוב המדענים העוסקים בתחום התנערו מזמן מתאוריה זו, רק בבתי הספר היסודיים היא משום מה עדיין מככבת בתוכניות הלימודים… לשר החינוך הפתרונים… אגב, הרחבה רבה בענין תוכל למצוא בספר בשם בראשית של פרופ' נתן אביעזר.

ב. חשוב להדגיש שהאבולוציה לכשלעצמה אינה בהכרח סותרת את האמונה בה' ובבריאה, היו אגב מגדולי ישראל [אמנם מועטים] שהאמינו באבולוציה. הראי"ה קוק אף אמר שתאוריה כזו מתיישבת לו יותר עם התפיסה הקבלית של השתלשלות העולמות. אבל כאן בא האבל הגדול, אבולוציה מכוונת [אולי!!!] כן, אבל לא דרווניזם, שעיקרו השתוללות חסרת מעצורים של הטבע בלי יד בוראת ומכוונת, זה לא, ושום מאובן לא יוכיח גם כזו תאוריה!

יתר על כן, תאוריה זו שהיא הכפרנית שבענין, היא משוללת הגיון לחלוטין, שכן מבחינה סטטיסטית על כל בריאה הגיונית היו צריכים להיות מליוני "תאונות עבודה" יצורים מבחילים למראה חסרי פשר ללא תפקוד מתאים והגיוני, ובפועל העולם מדהים בשלל צורותיו, בהתאמה המדהימה של כל מין לסביבתו, בתנאי החיים והמחייה המתאימים לגידולו ובעיקר בתיחכום, שלו, רק העין שלנו משוכללת יותר מכל מחשב ומכל מצלמה בעולם, וכו' וכו'. מי שמסוגל לחשוב שדבר כזה נעשה באופן מיקרי בתהליך אבולציוני ללא יד מכוונת הוא פשוט הוזה!!

בהצלחה רבה

אגב אני לא מתמחה בענין זה, אלו הם דברים פשוטים על קצה המזלג, יש כיוןם אירגונים שמארגנים שבתות אירוח עם הרצאות מדהימות בהיקפן בכל הנושאים האלו, תוכל לפנות לערכים באתר האינטרנט שלהם ולשמוע מה יש להם להציע לך.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. במחילת הכותב (שמודה שאינו מתמחה בענין).
    אין שום כפירה בתיאוריה של האבולוציה ולא בשום תיאוריה מדעית אחרת. הפרשנות המייחסת היעדר בורא לעולם איננה קשורה לאבולוציה והולבשה עליה על ידי כופרים אינטרסנטיים.
    זו טעות חמורה, חינוכית ודתית, לפסול תיאוריה מדעית מוצקה. אדרבא, דרכה אפשר להיווכח בגדולתו של הבורא יתברך

  2. אתה צודק באופן חלקי ואסביר בקצרה שתי נקודות חשובות בענין זה:
    1. התיאוריה של האבולוציה "מוצקה" ו"מדעית" רק ברמה הנקראת מיקרו אבולוציה, מה שהיינו מכנים כהסתגלות סביבתית וכדומה, אבל מקרו אבולוציה, כלומר השתנות רדיקלית קטסטרופלית שיוצרת מעבר של דומם לחי על ידי התארגנות עצמית של חלבונים שונים, או "הצמחת כנפיים לחלזונות", אינה מדע אמפירי, אלא השערה פילוסופית שדומה יותר למדע בדיוני. ראשית אין שום מימצא שתומך בהשערה זו, שנית, יש בה הרבה חורים רעיוניים, למשל, הרי הכנפיים לא מיד שימשו לתכליתם, מדובר בתהליך של "מליוני שנים" או "מאות אלפי שנים", אבל איזה ברירה טבעית גרמה להם לצמוח בשלב שלא הועילו אלא רק סירבלו את התנועה? אם אתה מבין את הרעיון האבולוציוני זו שאלה נוקבת. והיכן כל המפלצות שנפלו בדרך, שאמורים להיות 99.9% מהיצורים וכו' וכו'. כלומר, החטא הגדול של המטריאליזם הוא שיצר התערבות בלתי אפשרית של מדע עם פילוסופיה, וכך יצר מצג שוא כביכול האמונה בבורא סותרת למדע, בעוד שהאמת היא שאין כל ויכוח בקטע המדעי אמפירי אלא אך ורק ברובד הפילוסופי השערתי בדיוני של המערכת הכפרנית הזו.
    2. יתר על כן, אם נשים לב, אזי אדרבה! הרי אחת השאלות היסודיות כנגד המטריאליזם, הוא הנושא של "סיבה ראשונית", כלומר, לא משנה כמה תלך אחורה, בסוף תצטרך להסביר כיצד נוצרה הנקודה הראשונית בבריאה המגלמת בתוכה את כל הפוטנציאל העצום הזה שבא בעקבותיה. בנוגע לכך, הכפרנים הללו עונים תשובה מגוחכת: "כל כללי הטבע שאנחנו מכירים היום ושהוכחו באופן אמפירי על ידי המדע, לא בהכרח היו קיימים בנקודה הסינגולרית של ראשית הבריאה. אולי אז היו כללים אחרים שלא מחייבים את הנקודה הראשונים הזו…" כלומר, אם נקבל באופן מוחלט את מימצאי המדע, ההסבר היחיד שיכול להיות לסיבה הראשונית היא מציאות הבורא, ורק בגלל שאנחנו לא מקבלים את מימצאי המדע כגורם מחייב, ואנחנו מטילים ספק אולי הם לא היו קיימים תמיד, אנחנו "יכולים לכפור"… אז מי תואם למדע המוחלט והאמפירי, היהדות או המטריאליזם האתיאיסטי?!?! דומני שזו שאלה מהדהדת…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל