לתרומות לחץ כאן

דבר חריף שנתבשל לענין נ"ט בר נ"ט

היד יהודה מקל בדבר חריף שנתבשל במים לענין נ"ט בר נ"ט' האם טיגון בצל בכף או שתים שנהוג לשים בסיר גם כן נחשב כבישול במים או דוקא אם הטיגון בשמן עמוק?

תשובה:

בצל מטוגן אינו נחשב דבר חריף, לכן אם חתכו בצל וטיגנו אותו הכל בכלי פרווה, גם אם תשים אותו עכשיו בכלי בשרי נקי חם תוכל לאכול אותו עם חלב.

שבת שלום

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם כוונת הרב היא על סמך מה שנכתב בתשובה אחרת במאגר:
    בספר פתחי תשובה סי' צ"ו ס"ק ד' כתב בשם חכמי פראג במאכל של בצלים עם בשר שטמנו על שבת בקדרה של חלב שאינו בן יומו והתירו המאכל של בצלים הנ"ל משום דדרך העולם לבשל אותם הבצלים מע"ש קודם הטמנה להמתיקן וא"כ בטל חורפייהו, ובסוף הביא בשם הבית יעקב שיש לצרף דילמא הלכה דוקא קורט של חילתית ע"ש.

    ואף שחכמי פראג דברו בענין שכבר בטלה חורפייהו, ובשאלתינו השאלה היתה בשעת הטגון הראשונה, נראה שמעשה שהיה כך היה, אבל בעצם יש ספק אף בטגון הראשון, שמא מיד בטלה חורפייהו. עד כאן הציטוט (חלקי).

    שאלתי היתה באמת מחמת החשש לתחילת הטיגון, ועוד לכאורה הדבר נתון לשיעורין וכמש"כ ג"כ הכף החיים בענין סוגי החריף השונים. ואמנם לפעמים שמים חתיכות גדולות ומטגנים קלות (מקפיצים כפי שנהוג היום לכנות זאת). ועכ"פ השאלה האם לכתחילה יהיה מותר לעשות כן שהרי הוא ספק במציאות.

  2. אם יש לך ספק בדבר כמו במוקפץ כדאי להחמיר, אולם בדרך כלל לאחר טיגון או בישול [אם זה נעשה כפי שהבנתי בכלי פרווה] החריפות בטלה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל