ידוע סעודת 'סעדני ואושעה' הושע בן בארי שמקבלים ע"ע לע"נ הושע בן בארי [וי"א בארי],
כמדומה שזה מקובל מהה"ק מרימנוב, או מהה"ק מלובלין.
משום מה נהוג שעושים זאת ביום שלישי.
השאלה היא: למה דוקא יום ג'.
ויותר מזה הנוגע לשואל,
האם יעשה זאת ביום ב' אור לחג', או ביום ג' בלילה אור לד'.
תשובה:
שלום רב
המקור לסגולה זו הוא בס' טוב ירושלים ושם לא הובא הטעם לכך, על כל פנים הסגולה היא שכאשר אדם נמצא בעת צרה יאמר שיעשה בלי נדר סעודה זו ביום ג' הראשון שלאחר הצלתו. לפיכך יש לעשות ביום ב' בלילה אור לג' או בג' ביום, ולא במוצאי ג' אור לד'.
כל הישועות!
האם אפשר לעשות הסעודה ליטול נטילת ידים קודם צאת הככובים ביום ג׳ ולהמשיך בלילה לאור יום ד׳ , או דוקא ביום כשהוא אור
אם אכלו כזית בתאריך המיועד זה בסדר גם אם ממשיכים אחר כך.
השאר תגובה