לתרומות לחץ כאן

טבילה ללא קיום יחסים

אני אחרי לידה שלושה וחצי שבועות ומעוניינת לטבול אך לא לקיים יחסי אישות עם בעלי מבחינה בריאותית עד שאלך לרופא שלי העניין של הטבילה היא לא להכשיל את בעלי בהגשת אוכל, מסירת התינוק וכו׳ אני נקייה כבר מעל 7 ימים
השאלה אם זה מותר?

תשובה:

שלום רב

באופן כללי המנהג הוא שאשה שלא יכולה לקיים יחסים אינה טובלת כיון שיש בכך סכנה עבורה, כמו כן אם תנהגו בקירבה יתירה עלול הבעל חלילה לבוא לידי איסור הוצאת זרע לבטלה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. בהמשך לשאלתי טבילה ללא קיום יחסים בהלכות נידה ישנה הלכה שאם חלילה הבעל באבל ואסור לקיים יחסים והגיע זמן הטבילה לאישה רשום שם שתטבול בשביל שתוכל להגיש דברים ולגעת בבעלה.

  2. אחרי עיון נוסף אנירואה שנחלקו בזה הדעות, ולדעת החתם סופר אבהע"ז סי' קכט גם אם אסורה לשמש מצוה לטבול לצורך שאר עניני הקירבה, אלא שבקנאת סופרים סי' סד חולק. ולכן אם יש לכם צורך בכך תוכלו בהחלט לסמוך על דברי החתם סופר ולטבול. כנראה שלדעתו כשבעלה בעיר אין סכנה גם אם אינם מקיימים יחסים. כמובן שוב הכל מותנה בכך שהדבר לא יביא את הבעל להוצאת שז"ל.

  3. אני צריכה ללכת לטבול, אבל אני לא רוצה לקיים יחסי אישות מסיבות רגשיות שאני מחכה שירגעו. (מקווה שכך)
    האם עדיף לא ללכת לטבול כלל או לטבול ולחכות שהעצבים וכו' יחלפו? וד"ל…

  4. יש כלל חשוב בחיים, לא הולכים לישון בלילה עד שמיישבים את ההדורים, תפתחו שיחה, גלידה, טיול משותף, לא חשוב מה, אבל לא סוחבים את זה הלאה. דברים לא נרגעים לבד, צריך להשתדל להרגיע אותם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל