לתרומות לחץ כאן

חרקים או תולעים בחילבה

בסד.
האם יש חשש לתולעים בגרגירי חילבה של התמנים?

תשובה:

לעיתים רחוקות החילבה נגועה וראוי לבדוק, אף שאין חיוב ממש אלא באופן שיש סימנים לנגיעות.
תיאור הנגיעות : לעיתים הנגיעות היא של חרקים קטנים בצבע חום או שחור הנמצאים בין גרגרי החילבה, בדרך כלל אם המצרך נגוע אפשר להבחין באבקה דקה מרובה בתחתית השקית. לעיתים מצוי עש זחלים בצבע לבן, בגודל שנים עד שמונה מילימטרים. אם המצרך נגוע בזחלי עש אפשר להבחין בקורי משי דביקים.

אופן הבדיקה: שלב ראשון בדיקה ראשונית בעת הקניה. בעת הקניה רצוי לבדוק את מצב השקית א. האם השקית נקיה ויש לה מראה חדש. ב. אם יש הצטברות אבקה מרובה בתחתיתה או קורי משי דביקים. ג. אם חרקים נראים בשקית.

שלב שני – סינון: מניחים את החילבה על גבי נפה בעלת חורים גדולים יחסית כרשת חלונות ומרקדים אותם מעל גבי משטח חלק בצבע לבן כגון פורמאיקה, ומתבוננים אם נפלו על המשטח חרקים או תולעים.

שלב שלישי: בדיקה מנגיעות בין הגרגירים – מפזרים את הגרגרים על משטח חלק בצבע בהיר בעל גוון אחיד כגון צלחת או פורמאיקה בצבע לבן או קרם, ובודקים ביניהם אם ישנה נגיעות של חרקים .

חילבה טחון :
מסננים דרך נפה כך שהחילבה עובר אך החרקים אינם עוברים במדה ונמצאו בנפה חרקים זחלים או קורי משי אין להשתמש בחילבה הטחון היות וזחלים צעירים יכולים לעבור דרך נקבי הנפה הרגילה. לא נמצאו סימני נגיעות בנפה אין לחשוש.

ולא לשכוח עיקר העיקרים לקנות טרי, לא ישן!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. להיפך. החילבה לא אמור לרדת למטה, אלא מנפים מעל משטח לבן ורואים אם יש חרקים שנופלים למטה [משום כך לוקחים רשת גדולה כמו של חלונות ולא בעלת חורים דקים מידי. ראי היטב את ההוראות].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל