לתרומות לחץ כאן

מציאות דנוזאורים בעולם – אבולוציה על פי היהדות

שלום כבוד הרב. בספר בראשית כתוב "ויברא את התנינים הגדולים… ויאמר ישרצו המים שרץ נפש חיה". האם התנינים (כל שרץ המים) הם החיה הראשונה שנברא בעולם? אם כן, אפשר לומר שזה די מתחבר עם תאורית הדינוזאורים. בנוסף, מה הכוונה "נפש חיה"? האם זה קשור לנפש רוח נשמה חיה יחידה וכדומה?
תתודה רבה וכל טוב.

תשובה:

שלום רב

התנינים הגדולים נברא ביום חמישי יחד עם העופות והדגים ואינם הבריאה הראשונה. כמו כן, לפי האמונה המקובלת על פי רוב המפרשים ששת ימי בראשית היו ימים ממש ולא תקופות, כך שאין משמעות של זמן רב בין היום החמישי לשישי, בו הושלמה בריאת החיות.

כמו כן, ברש"י מבואר שהתנינים הם דגים גדולים שבים [כרישים וכיוצא בזה] ולפירושו השני מדובר באותו לויתן המזומן לצדיקים לעתיד לבוא. בכל אופן לא לדינוזאורים. אגב, בתפארת ישראל על המשניות העלה אפשרות של דינוזאורים שאבדו מהעולם בתקופה מסוימת ואין בכך סתירה לתפיסה היהודית שהעולם אינו קדמון. בהחלט יתכן שהיו יצורים שנכחדו.

אגב, התפיסה הדרוויניסטית שמאמינה באבולוציה הוכחשה כבר על ידי כל גדולי המדענים, ולו מחמת הטענה הפשוטה שלא נמצאו מעולם מאובני ביניים שיכולים להצביע על הליך אבולציוני. כמו כן, אבולוציה מחייבת הרבה מאוד יצורי נפל, וכל היצורים המוכרים לנו בבריאה עשויים בחכמה נפלאה ומושלמים לגמרי בכל הענינים.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב. תודה רבה על ההסבר. פעמים רבות אני קוראת על ליויתן שעתיד לבוא, כמו שאומרים בחג סוכות או בשירי שבת. מה הכוונה? תודה וכל טוב

  2. קשה לדעת בדיוק כיצד יתבצעו הדברים, אם במובנם הפשוט או הרוחני, אולם מדובר בסעודת שמחה לצדיקים לעתיד לבוא, שם יתענגו מזיו השכינה ויבואו להכרה עמוקה יותר בגדלותו של הבורא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל