לתרומות לחץ כאן

ראיית דם כמה פעמים לאחר החתונה בזמן תשמיש

שלום הרב,
כלה שראתה בביאה ראשונה דם, אחר כך ראתה גם בביאה שנייה וכן בביאה השלישית והרביעית .
א. האם זה הגיוני שיירד בארבע ביאות דם ? האם זה נורמלי? (הערת אגב – בפעם אחרי השנייה לפני השלישית היא הלכה לבודקת והיא אמרה לה שהקרע של הבתולים מצויין ואין שום פצע ).
ב. בין הפעם שלישית לרביעית היא לקחה כדורים שמונעים את המחזור לגמרי (לקחה בהוראת רב), ואחרי שפעם הרביעית היא ראתה עוד פעם דם, למה חייב לתלות את זה בדם שבא מהרחם, הרי ודאי שזה לא מהרחם, כי הרי היא לוקחת כדורים שמונעים לגמרי את המחזור, אז ממילא אין מציאות שזה דם שבא מן הרחם.

תשובה:

שלום רב

באופן כללי כל זמן שלא היה ביאה ללא דם, אם האשה מרגישה מעט כאב בשעת מעשה תולים בדם בתולים. כאן יש לעיין קצת כיון שהיא בדקה אצל אחות וזו אמרה שהבתולים הוסרו. אף על פי כן אם יש תחושת כאב ניתן להניח שצוואר הרחם אצלה רגיש במיוחד והוא מדמם בשעת משעה, ניתן בדרך כלל לבדוק זאת אצל אחות טהרה שקיבלה הכשרה מתאימה לכך ממכון פועה. אחיות כאלו יש בפריסה ארצית וניתן למצוא באיזור מגוריכם באתר של מכון פועה.

יש לפנות לרב מקומי שיברר אצלכם על פרטים נוספים מחמת החשש הרחוק מאוד אמנם של ראיית דם מחמת תשמיש [לא בטוח שלענין זה מועילים כדורים מאלו שהזכרת, כיון שלא מדובר בראייה של וסת אלא במשהו שקשור למעשה הביאה והכרוך בה].

מקורות:

ראה שו"ע סי' קפז סעי' יג

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל