לתרומות לחץ כאן

חזרתי בתשובה, האם לנתק קשר עם ידידה מהעבר?

שלום וברכה וחג שמח :)

יש לי ידידה עוד מימי החילוניים
היא גם גויה
היא עוברת קשיים ומתוך פזיזות אמרתי שאני אספק תמיכה
אני לא אוהב את הסגנון חיים שלה, בכלל, כבר מאסתי בדרך החיים החילונית, כשאני שומע טלוויזיה-פרסומות, אנשים שמנסים למכור לי שטויות, ובכלל למכור לי דרך חיים מהירה וחסרת ערך אני נגעל

איך אני יכול לנתק איתה קשר? זה מרגיש לי לא יפה

ובנושא דומה, מה נכון לעשות? להפסיק להיות בקשר עם יהודים/חברים יקרים שעדיין עוסקים בהבלים? (טלוויזיה וכ'ו, כל דבר שהוא לא תורה) יש חברים שאני פשוט אוהב, אך שמתי לב שכל תחומי העניין שהיו לי בעבר, פשוט הפכו להבל הבלים
מה דעתך?

תשובה:

מועדים לשמחה

נראה לי שאין טעם לשמור על קשר קרוב עם ידידה גויה, זה עלול לגרום למכשולים רבים ולהיות כרוך חלילה באיסורים של ממש.

בנוגע לידידים גברים חילונים, לא צריך לנתק קשרים בצורה כואבת, זה עלול להקשות עליך מאוד בתהליך התשובה ולגרום לך לחוש בדידות ועצבות, אלא שכמובן אין כל מקום לוותר על עקרונות היהדות בענין זה, הקשר צריך להיות כזה שאינו גורם לך לירידה רוחנית ועיסוק בהבלים, ודאי שלא להשתתף במסיבות מהסוג שאין רוח חכמים נוחה מהם בחברה מעורבת וכו', ולאט לאט כדאי לנסות להכנס לתוך חברת שומרי תורה ומצוות, לפגוש אנשים מהסוג שלך שמתקרבים ושואפים, איתם תוכל למצוא קשר קרוב ובונה, שמרומם אותך למקומות שאתה שואף להגיע אליהם. אני בטוח שבמשך הזמן תהיה לך איתם תקשורת הרבה יותר טובה ונעימה מחבריך שבעבר, שאינם רואים את החיים כפי שאתה רואה אותם.

בהצלחה רבה וחג שמח.

מקורות:

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. האם לכבוד הרב יש עצה בשבילי, די קפאתי
    קיררתי את הקשר, והיא הבחינה בזה (היא בדיוק חזרה לגור בעיר שלי ומאז קיררתי את הקשר דווקא), היא שלחה לי משהו בסגנון "האם יש סיבה לכך שאנחנו לא מדברים מאז שעברתי"
    אני חושש לומר לה את האמת
    מי יודע, אולי אם אני אגיד לה את האמת היא תחליט להתאבד חס וחלילה
    היא די בודדה

  2. אני מניח שהיא לא תתאבד בעקבות צינון היחסים, ומכל מקום הכל אפשר לעשות בחכמה נעימות ורגישות. התורה אינה מעודדת קשר בין גבר ואשה שאינם נשואים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל