לתרומות לחץ כאן

המשך – הכשרת תנור, עשיית ציצית

א. לגבי תשובתכם לענין הכשר תנור, כתבתם ש"גם אם לאחר שנבלע האיסור בישלת שם הרבה פעמים עדיין אתה חושש לאותה בליעה", אך כאן מדובר לא בעוד בליעה אלא בבליעה שהופכת את כל הבליעות ללא ראוי למאכל כלב, כ"כ ציינתי שמקפידים למרוח מהחומר בכל מקום אפשרי בתנור אז מה הבעיה?

ב.לגבי תשובתכם לענין חוטי ציצית נראה שלא הובנה המשך שאלתי- המ"ב כותב שגם יהיה מרחק של אגודל בין קשר לקשר וז"ל בסי' יא ס"ק סח … "וברעיא מהימנא כתב, שיהיה בין קשר לקשר כמלא אגודל". וא"כ איך זה מתבצע בפועל לפי צורת קשירתנו?

תודה רבה וישר כח

תשובה:

שלום רב.

א. כוונתי היתה להראות זאת כמשל לכך שלא מתחשבים כלל בנתונים וכל שאני יודע שהיתה בליעת איסור יש לחשוש, שהרי לא ניתן לדעת מה היתה ההשפעה של הדבר הפוגם, וכפי שאנחנו לא יודעיםן מה נפלט ומתי יש לחשוש שמא הטעם הטוב נפלט ולא הפגום. יתר על כן, כל בליעה לאחר 24 שעות נחשבת דבר פגום שאינו אוסר בדיעבד, ואף על פי כן אסרו חכמים להשתמש בכלי ללא הגעלה ומה תועיל פגימה זו של החומר יותר מכך.

ב. המנהג הזה הוא על פי קבלה ואינו מעיקר הדין, ולפי מנהג זה יש לרווח יותר את הכריכות ב7 וה9 יותר מה11וה13.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל