לתרומות לחץ כאן

הכשרת חצובות הגז לפסח

שאלה:

שלום

יש לי מדיח כלים בשרי. רציתי לדעת האם מותר לשים את החצובות והמבערים של הכיריים בתוך המדיח בשביל לנקות אותם בטמפרטורה המקסימלית של המדיח. אני שואל בגלל שבכיריים אני מבשל גם חלבי וגם בשרי.

תודה רבה

תשובה:

הכשרה כזו לא תועיל כלל, כיון שהחצובות צריכות ליבון ולא הגעלה. להיפך זה יכול לאסור את המדיח במידה ויש בליעות בנות יומן. את החצובות יש לנקות היטב ואז להעביר אותן באש היטב היטב כמה דקות בכל פינה [להזהר מאוד מכוויות, להחזיק עם צבת], לחילופין, לאחר ניקיון יסודי לעטוף היטב בנייר כסף עבה. המהדרין קונים חצובות חדשות לפסח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום אני לא מתכוון להכשיר אותם ככה. אני רק שואל אם מותר לי לנקות אותם בתוך המדיח הבשרי כאשר בכיריים בישלנו גם חלבי וגם בשרי. ואני מוסיף ושואל אם מותר לנקות אותם במדיח בטמפרטורה הגבוהה ביותר.

    ב24 שעות האחרונות לא השתמשנו בכיריים.

  2. הייתי נמנע מלהכניס דבר טרף למדיח לכתחילה. נכון שמן הסתם זה לא יאסר כי הממשות פגומה לגמרי והבליעות לא בנות יומן, אבל לא מכניסים לשם דבר טרף.

  3. מותר להשתמש ועדיין זה טרף. מי שמשתמש באותם כיריים לחלב ולבשר, אם נופל לו מאכל חם על הכיריים והן לא קניות או שהן בני יומן, אסור לאכול את אותו מאכל שנפל. כמו כן ראוי מאוד להקפיד שלא להניח סיר רטוב בתחתיתו על החצובות, מגע יבש בין כלים אינו אסור אבל מגע רטוב מבליע. בדיעבד אינו נאסר יון שנעשה איזה שהוא ליבון תוך כדי הבישול אבל זה לא לכתחילה כיון שהמסגרת אינה מתלבנת – אלא שאולי לא מספיקה בלוע. המגש מתחת ודאי טרף לגמרי וכאמור.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל