לתרומות לחץ כאן

חשש לנטייה מינית הפוכה

שלום לכם רבנים חשובים!
אני שואלת אתכם, מכיוון שאין לי מישהו אחר לשאול, והתשובה מאד חשובה לי, אם תוכלו לעזור לי, אשמח מאד.
ובכן, הייתה לי חברה שהיינו בקשר לא בריא מאד, שזה כלל 'מגעים', הקשר נותק, אך הגעגוע והכאב עוד לא עברו, שאלתי היא, האם כאשר אתחתן, זה יספק את אותו מקום שהחברה הזאת סיפקה? ז.א. האם הקשר הרגשי הפיזי, ישלים את אותו החסר? האם זה מגיע מאותו מקום? האם לא אתנהג כשוטה כאשר אעשה כן? ומכיוון שאני מודעת שהקשר בין בני זוג הינו קשר שונה לגמרי, הן בחיי האישות והן בכלל, האם זה לא יעשה בעיות? אני לחוצה מאד, מכיוון שנושא השידוכים מאד קרוב אלי עכשיו, ואיני יודעת את מי אני צריכה ליידע בכך, אם בכלל. כי אולי אסור לי בכלל להתארס, עד שאדע באופן חד משמעי, שאני לא רוצה שבת תספק לי את הקשר, אלא בן זוג?!
אשמח מאד לקבל תשובתכם!
בתודה מראש!

תשובה:

שלום וברכה

מדברייך נראה שאת מייחסת לעצמך – ולפחות חוששת אולי יש לך מה שמוגדר כיום נטיות הפוכות.
את מתארת ספק האם זה נובע מאותו מקום, ומצד שני את יודעת שקשר זוגי הינו שונה לגמרי.
ראשית ייאמר ברורות ההנאה ממגע וקירבה פיזית יכול להיות מצב תקין לחלוטין, נורמטיבי וללא פגם. המציאות הטבעית והבריאה בתהליכי התפתחות והתבגרות כוללת קשר ומגע בין החברות.
גם  כאשר הקשר הפיזי רגשי הוא חריג ביחס לסביבה אין זה מצביע אוטומטית שקיימת נטיה, לעיתים זוהי פשוט אהבה מיוחדת לאור נסיבות מיוחדות בקשר, ולפעמים בהעדר אפשרות ליצירת קשר פיזי-רגשי עם בעל מתוקף מציאות חיי הרווקות בחברה נפרדת אנו מוצאים את הקשר בחברה בה אנו נמצאים.
 ההמלצה,  לגשת לקראת שידוכין בראיה אופטימית ועניינית, ומבלי לייחס לעצמך הגדרות והאשמות מכל סוג שהוא, וממילא גם אין צורך ליידע .
אם את חשה באופן אובייקטיבי דחייה מוחלטת מכל מה שמסמל את הבנים, וללא כל קשר למערכות קשרים עם חברות, רק אז יש לבחון את המינון של הדחייה, משמעותו וכו' כדי לקבוע האם יש כאן תופעה חריגה.
בהצלחה ובברכת מצאן מנוחה אשה בית אישה
הרב אלעזר וולך
יועץנישואין
0548418686

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה!
    תודה לכם על התשובה בנוגע ל'חשש לנטיה וכו'…' התשובה מאד הרגיעה אותי, תודה!
    רק מה שכן, משהו לא ברור לי, הרב כתב שבעצם קשר כזה בין חברות הוא נורמטיבי, אך איך זה יתכן? הרי כולם אמרו לנו שזה לא בריא וכו', האם הם טעו? האם לא היינו צריכות לנתק את הקשר כפי שהוסבר לנו שוב ושוב?
    ועוד משהו, איך אוכל לברר את הענין, האם אני באמת רוצה שבת תספק לי את הקשר, או שאני מוכנה מבחינה נפשית להתחתן? אם תוכלו לעזור לי בזה, אשמח מאד, מכיוון שהתשובה הקודמת מאד מאד הרגיעה אותי.
    תודה מראש!

  2. קשר בין חברות הוא נורמטיבי.
    קשר רגשי עמוק בכלל – מפחיד את הסביבה שחוששת מפיתוח תלות רגשית.
    תלות רגשית אינה קשורה ל"נטיות", היא פשוט אופי של קשר.
    תלות היא אכן דבר לא בריא, אך החברים שמתפתח אצלם תלות, חווים בשטח חוויה חיובי, מרגשת מרגיעה ומסעירה כאחד, ולכן הם מתקשים לזהות את הבעייתיות לטווח הארוך וגם לעתים לטווח הקצר,כמו למשל -איבוד עניין בחברה, מה שעלול להפסיד מהאדם את התפתחותו או קביעת מעמדו / זהותו בין החברים כפי מה שהוא לכשעצמו. -חוסר השקעה בלימודים. -הסתבכות אישית ומחוייבות יתר, קשר גורדי שקשה להשתחרר ממנו גם כשהוא הופך להיות מציק. -וכן החוויה שכנראה את עוברת עכשיו, בלבול במקום של הקשר, מה הוא אומר עלי, האם אני מסוגלת לקשר שבונים אותו, האם אהיה מסופקת מקשר שונה, האם יש לי בטחון ביכולת ההתקשרות שלי וכו'.
    לגבי שאלתך איך תוכלי לדעת, המבחן הוא 1. האם את חשה דחייה ממגדר מסויים ומשיכה כללית למגדר שלך.
    2. האם הדחיה והמשיכה נוסו תוך היכרות עם 2 המגדרים או שחווית מעולם רק חוויה מסוג אחד, שיתכן ובאה כברירת מחדל, בהעדר אפשרות לחוויה האחרת שתבוא בנישואין.
    3. בסופו של דבר, גם בעלי הנטיה, יצטרכו לעמוד מול עצמם ולשאול עד להיכן, מה ניתן לעשות כלומר באיזו מידה יש להם מסוגלות ליצירת קשר, ועימות של עולמם מול עולמם הערכי ושאיפותיהם בחיים. להציף,לעמת, ולמצוא את האיזון והנוסחה כך שלא יצטרכו לוותר על בניית משפחה.
    יש לי רושם עז שאת לא בכלל הגדרת זו.
    בהצלחה
    הרב אלעזר וולך
    יועץ נישואין
    0548418686

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל