לתרומות לחץ כאן

אשה בלי כיסוי ראש

הנני משתדל לחזור בתשובה וב"ה מתפלל שלוש תפילות בציבור קובע עיתים לתורה ומנסה לעבוד על תיקון מידותיי. אשתי תומכת בי מאוד ומדרבנת אותי לעלות במעלות התורה אך לצערי היא איננה עם כיסוי ראש ואיננה שומרת שבת על אף שהיא מכירה בערכן. רבות ניסיתי לשכנעה ללא הועיל ואף הביא למתח בבית כשהיא בשום פנים ואופן אינה מסכימה אפילו לשמוע על כך. שאלתי היא: האם יבואו אליי בטרוניה על כך מצב זה למרות שאני מייחל לרגע שהיא תחזור בתשובה? יש בי חששות רבים ואני ירא מה' על כך אך מה עליי לעשות?!
תשובה:

לשואל היקר

ערב טוב

מומלץ מאד שתפנה ליצירת קשר עם רב חכם שיוכל להצעידך בדרך התורה בדרכי נועם ושמחה.

אך זאת אומר, ברית הנישואין היא דבר קדוש,ואפילו דברי תורה נמחקים במים בשביל שלום הבית.

התשובה איננה דבר שניתן לעשותו בקפיצה אחת, ואם אתה הגעת לרגע ההארה וגיוי האמת, אשתך עדיין לא מצאה הארה זו, ואינך יכול לצפות ממנה לעשות כמצוותך כאשר היא איננה במקום הזה.

בנוסף, קח בחשבון, כי הצורה היעילה ביותר להטמיע ערכים אצל הזולת, איננה דרך כפיה ודרישה. כי גם אם "תנצח" בקרב תפסיד במערכה, ערכיך יוטמעו בליבה של רעייתך, אך ורק אם תשכיל ליצור אצלה הזדהות איתם ואיתך.  והדרך היחידה להביא את הזולת להזדהות עם ערכינו, היא ע"י שהוא ירגיש שאנו מקבלים אותו כמו שהוא ולא מנסים לשנות אותו.

עוד זאת, כי למען היציבות של חייך ויציבות התשובה, אתה חייב לשמור על מסגרת חיים יציבה, ולשם כך שמור על שלום ביתך ויציבות היחסים מכל משמר.

ארגיעך, שאמרו חכמינו: אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו, ולא יהיה עליך כל טענה על מעשיה של אשתך, ואדם בוגר ועצמאי היא, אף שהיא זוגתך.

בברכת הצלחה בדרכך דרך המלך

הרב אלעזר וולך

יועץ נישואין

0548418686

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל