כאשר מריחים את הרוזמרין מברכים על הרחתו 'בורא עצי בשמים'
כאשר אוכלים אותו כשהוא מבושל מברכים עליו 'שהכל'.
מקורות:
לענין הרחתו ר' בוזאת הברכה פרק י"ט, ולענין אכילתו ר' בשו"ע סי' ר"ד סעיף א.
רבני בית ההוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
רציתי לשאול למה על הריח מברך בורא עצי בשמים ולא הנותן ריח טוב בפירות. שהרי השולחן ערוך סימן רטז סעיף ב כתב שעל ציפורן מברך הנותן ריח טוב בפירות, ומשנה ברורה מסביר כי עיקרה לאכילה, וגם רוזמרין מיועדים לאכילה אם כך מה זה שונה מציפורן?
תודה רבה.
רציתי לשאול למה על הריח מברך בורא עצי בשמים ולא הנותן ריח טוב בפירות. שהרי השולחן ערוך סימן רטז סעיף ב כתב שעל ציפורן מברך הנותן ריח טוב בפירות, ומשנה ברורה מסביר כי עיקרה לאכילה, וגם רוזמרין מיועדים לאכילה אם כך מה זה שונה מציפורן?
תודה רבה.
רוזמרין לדעתי מיועד בעיקר לריח, אינני יודע.
השאר תגובה