לתרומות לחץ כאן

יעוץ בשידוכים

יש לי שאלה לא בהלכה אלא בשידוך, אני בחורה בשידוכים, הייתי עד עכשיו בחורה מאד טובה פתאום התחלתי לעבוד בתל אביב וקצת התדרדרתי עשיתי לא מעט שטויות ועכשיו אני מתחרטת כי אני רוצה בחור צדיק וטוב ואני לא יודעת אם זה מגיע לי אני מרגישה צבועה, ויש לציין שבעקבות זה עזבתי את העבודה , השאלה שלי אם ד' יתן לי בחור טוב?? או שאני צריכה להתפשר על משהו בינוני ?
תעזרו לי אני בבלאגן מטורף ואני נורא לחוצה מכל הנושא .

תשובה:

שלום וערב טוב

ראשית כל הכבוד על הצעד האמיץ.

חששך הכבד מכך שאולי תאלצי להתפשר על משהו בינוני, כביכול את מעתה סוג ב בחברה, יחד עם התחושה שגם אצל הקב"ה את ח"ו סוג ב.. הם מובנים, אך לא ניתן להסכים איתם. התפיסה המובעת מתוך שאלתך, מעמידה את הצורך לחדד את שווים של בני האדם ככלל, ובפרט בנושא הערכים.

אגע ברשותך בקצהו של הנושא:
סולם ה"בינוני – טוב מאד- מצויין", הוא מדוייק רק כשמדובר במבחן שיש לענות תשובות מסויימות על מספר שאלות.
אבל בנושאי ערכים, ודירוג מצבו של אדם ורמתו הדתית, הדבר נתון למבחן "איכות",
שלמדוד אותו יודע רק האלוקים, כי הדבר תלוי ומורכב מהרבה גורמים ומשתנים, ולא בסולם צר וגבוה שיש בו מקום רק להיררכיה של "יותר ופחות" ברורים ומוחלטים. הדברים תלויים הן בקושי ובהתגברות, הן במכלול של צדדים חזקים מול חולשות, ברמת הדתיות הפנימית, באותנטיות שלה, ובהרגשות נאמנות דקות המבדילות בין אדם לאדם, ועל זה אמרו חכמינו "רחמנא ליבא בעי".
(עם זאת, לא ניתן להקל ראש ב"מבחן המעשים " שלנו, ולו מהסיבה שהמעשה הוא המשקף בדרך כלל באופן היותר מדוייק את מצבינו הפנימי. וכמאמר חכמינו "לא המדרש עיקר אלא המעשה").
אינני יודע את מצבך בעבר , אך עושה רושם שאת חפיצה באמת ובתמים להתנהג בדרך טובה ולהקים בית נאמן, ונראה שזה לא מן השפה ולחוץ, ואפילו לקחת על עצמך מחיר כבד עבור זה, ולכן אין כאן צביעות, ואדרבה יש כאן תשובה שלימה ורצויה.
מה שכן , סביר להניח שאין טעם שתחפשי בחור שעיקר מצויינותו היא בכך שלא הוציא ראשו מד אמות של הלכה..
ובודאי שאסור לך שהפרמטר לבחור "מצויין" יהיה רק זה הנחשב בחברה
אדרבה את חייבת בחור "מצויין",  את חייבת לחפש בחור שיהיו לו את התכונות והאיכויות שאיתם הוא יוכל להוות עבורך "בעל" על כל המשתמע מכך, ושתוכלי לראות בו דמות ראויה להערכתך הפנימית והאישית. לחפש מצויין כזה בעל איכות ופנימיות שמוכן "לשלם" עבור אמונותיו וערכיו, -כמוך,
בחור שתעריכי אותו, ושיתן לך כח ואושר פנימי, וימלא אותך בתוכן ובערכים ובחוסן אמיתי ומותאם לאמת האישית והפנימית שלך,
(כמו כן,בודאי שלא יהיה הגון "לעבוד" על מישהו כדי שימצא בך מישהי אחרת שאיננה "את", זה גם לא הוגן , וגם לא כדאי..- בעיקר לך!)
לגבי איך להציג את הדברים, יש להתנהל בתבונה, אך בעיקר בעיקר, שאת תחליטי בבטחון, שאת לא הולכת " להתפשר" על "משהו" בינוני, ההיפך, את חייבת לחפש "מישהו".. מיוחד שיתאים ויכיל את המורכבות המיוחדות והייחודיות שלך, ורק שלך, מבלי לברוח מעצמך כלל.

ניתן ליצור קשר,

ואשתדל לעמוד לעזר.

הרב אלעזר וולך

יועץ נישואין

0548418686

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל