לתרומות לחץ כאן

סדר הפרשת תרומות ומעשרות

שלום וברכה,
אני עובד בחווה שנמצאת בבעלות אדם דתי וירא שמים,והוא נתן לי לפני מס' ימים 9-10 לימונים ואמר לי שעלי לעשר אותם, ולא הצלחתי להבין מהנוסח שבסידור מה עלי לעשות,אשמח אם תוכלו לסייע לי בנושא.
תודה רבה ויישר כוח.

תשובה:

שלום רב.

יש להפריש מהלימונים קצת יותר מאחד ממאה, ולומר נוסח זה: היותר מאחד ממאה שיש כאן הרי הוא תרומה גדולה בצד צפונו כל מין על מינו. אותו אחד ממאה שיש כאן ועוד תשעה חלקים כמותו בצד צפונו של הפירות, הרי הוא מעשר ראשון. אותו אחד ממאה שעשיתיו מעשר ראשון הרי הוא תרומת מעשר ומעשר שני יהיה בדרום הפירות. המעשר שני שבפירות אלו יהא מחולל [הוא וחומשו אם צריך להוסיף חומש] על פרוטה במטבע שיחדתי לחילול מעשר שני ורבעי. ואם המעשר שני שוה פחות מפרוטה יהא מחולל [הוא וחומשו אם צריך להוסיף חומש] בשוויו במטבע הנזכרת. ואם צריך מעשר עני יהא המעשר עני בדרומו. אם יש בין הפירות רבעי יהא מחולל הוא וחומשו על פרוטה (ואם הוא שוה פחות משוה פרוטה על שוויו) במטבע הנזכרת.

ומכיון שבשנה זו יש להפריש גם מעשר שני וכיום שאי אפשר לאוכלו בירושלים מחללים אותו על פרוטה, ויש בזה הרבה פרטים ומשום כך ראוי להצטרף לקרן מעשרות המחזיקה עבורך מטבעות ומפרישים עם הנוסח שלהם, תוכל לראות כאן הרחבה בענין זה. ותוכל להצטרף לקרן המעשרות בטלפון זה: 026517793 ולקבל מהם פרטים נוספים.

בהצלחה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל