שלום כבוד הרב כתוב בהלכות מגילה שלא מברכים ברכה אחרונה על המגילה רק אחרי שמסיימים לגלול חזרה את כל המגילה משום כבודה האם זה נכון גם לגבי תפילין שכאשר מסירים את התפילין של יד ראוי קודם כל לקפל אותה ורק לאחר מכן לכסות חזרה את היד עם השרוול וגם כאשר מניחין אותה האם ראוי יותר להרים את השרוול קודם שאני פותח את התפילין כדי שהכל יהיה מוכן להנחתה משום כבודה תודה רבה
תשובה:
שלום רב.
כתב הבן איש חי בשנה א' פרשת חיי שרה דין י"ט וזה לשונו: 'יזהר לקפלו ולהניחו בכיס תיכף ומיד אחר שיחלוץ אותו, ולא כאותם שחולצים ומניחים אותו מצידם, ואחר איזה רגעים מקפלים אותו כי אין זה כבוד לתפילין שיהיה מונח כך', וכן כתב בשער הכוונות (דף נ"א ע"ד) שלאחר שמסיר התפילין של ראש יגלגלם ויניחם בכיס ואחר כך יחלוץ התפילין של יד. ומבואר שאכן יש בזיון לתפילין להשאירם לא מגולגות ומונחות בכיסם. אמנם כשיש הכרח לכך כגון לפני מוסף של ראש חודש שאינו יכול לגלגל תיכף כדי שיוכל להספיק להתפלל בציבור יכול להניחם לא מגולגלות עד לאחר תפילת מוסף.
האם כדאי להנהיג, שהחזן יחכה לפני תפילת מוסף, עד שיגמרו לגלול את התפילין, משום בזיונם?
לכאורה כן, אבל בזריזות יש שממהרים לביתם.
השאר תגובה