לכבוד הרבנים הגאונים שליט"א מהו הגדר בחורים הסומכים באופן קבוע אצל בעה"ב שיכולים לצאת ע"י הדלקתו ואינם צריך להשתתף עמו כמבואר תרעז מ"ב,א. איזה קביעות, חודש, שבוע י"ב חדשים. תשובה:
שלום רב.
נראה שכל שקובע את מקומו שם לזמן קצוב (לא רק ימי החנוכה) אף פחות מל' יום נחשב קביעות, והרי הוא כבני הבית ואינו חייב להדליק רק מדין המהדרין.
מקורות:
ר' בספר חובת הדר הלכות חנוכה פרק ב' הערה ג' שכתב שלא מצינו בדברי הפוסקים הגדרות ברורות מה נחשב קביעות, אך כתב מסברא שם שאין צריך בשביל זה ל' יום דווקא, אלא כל שדר שם באופן קבוע, כגון מלמד הנמצא בזמן קבוע במקום מסויים אף אם חוזר לביתו נחשב קביעות משא"כ אם נוסע לעסקיו מפעם לפעם שאין זה קביעות ע"ש.