לתרומות לחץ כאן

מפני מה פרחה נשמתה של שרה כששמעה על עקידת יצחק

כתוב במדרש ששרה נפטרה בגלל ששמעה על עקידת יצחק, ונתקשתי וכי שרה לא ידעה שכל מה שקורה לבנה כך רצונו.. במילים אחרות וכי לשרה אמנו היה ספק באמונה שהכל נכון לפי כל אדם..

 

תשובה:

שבוע טוב.

אמר ר' חיים שמואלביץ שההבדל בין אברהם שעמד בנסיון לשרה שפרחה נשמתה משמועה זו, שאת אברהם הקב"ה הכניס לנסיון לאט לאט כדי שלא לערבבו פתאום ותזוח דעתו עליו ותטרף כמו שכתב רש"י בפרק כ"ב פסוק ב'. אך שרה ששמעה זאת פתאום לא עמד לבה ומתה.

ובדרך אחרת אמר שהקב"ה נותן לאדם כח לעמוד בנסיון שמנסה אותו, אך שרה שלא היתה חלק מהנסיון לא היה בה את כח ההתמודדות ולקח נפטרה מעצם הידיעה.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. תודה –

    ועוד שאלה למה דווקא בעקידה ? הרי קשה ששרה כל חייה עקדה רצונה ועצמה לפני הקב"ה כמו שכתוב בשרה "הנה באהל" וכל מהותה הייתה באהל ולא בחוץ .. דווקא בכך תמסור נפשה .. הרי על נחיניה חופר שיחין .. כשנפלה בתו לבור באו לרבי חנניא בן דוסא ואמר .. במה שאדם עמל ומקיים .. לא יתכן שיקרה דבר רע .. שהרי בני האדם לא מכירים את דין הבורא .. ויצא חילול ה' מכך .. ואיך כאן התורה לא חששה מפני ריחוק בני האדם מדרכיה.. ולא יענה לי כבוד הרב שהשוטים יעשו כרצונם.. והתורה תמשיך להתקיים .. ושוב תודה ..

  2. במחילה אך לא הבנתי את כל דבריך, אך המהות של עבודתה של שרה שהיתה באהל ולא בחוץ אינה שייכת באופן ישיר לעקידת יצחק, שהיא הקרבת בנה להקב"ה, ואף ששניהם מסירת נפש, אך אין זה דומה לדברי רבי חנינא בן דוסא ששם המדובר מאותו הדבר עצמו שעשה שלא יקרה מזה דבר רע.

  3. אני אסביר את דברי.. הכתוב אומר ויהיו שני חיי שרה .. ואני מסביר זאת ואולי על דרך המוסר .. שלשרה היו שני תקופות בחייה .. קודם אור כשדים .. ואחר אור כשדים .. שאז שרה של אור כשדים מתה בקרית ארבע ועכשיו מתנוצצת בה אור הנשמה כי עקדה את כל חייה הקודמים ובטלה רצונה אל תוך האהל.. ונמצא גם שרה עברה מן עקידה .. אולי לא רוים זאת כמו אצל יצחק .. שהתורה מספרת על העקדה כעוקדו אייל .. אבל לאור מסכת חייה של שרה .. נראה שהיא עקדה וקשרה עצמה כקטרת בקדש הקדשים.. ולכן באה השאלה מנקודת הראות שלי למה דווקא בעקידה ..

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל