לתרומות לחץ כאן

החזרת דבק שנפל למודעה בשבת

שלום.

הדבקנו בסלוטייפ בריסטול בע"ש על הקיר, על מנת שיישאר שם מספר ימים. במקרה והוא נפל, האם מותר להחזירו, ואם לא אז האם הוא מוקצה מכיוון שהיה מחובר לקיר? וגם האם הדין שונה אם הכוונה להשאירו שם פחות מיום אחד, שאז בפשטות אין בכלל קיום?

תודה רבה!!

תשובה

אסור להדביק את המודעה אפילו אם אתה רוצה להשאיר את זה רק ליום אחד.

מקורות:

עיין ביאור הלכה (סי' שמ סי"ד ד"ה הרי זה) שכתב שחיבור בין שני חלקי עץ אסורה משום תופר, ונמצינו למדים שאיסור תופר שייך גם בחיבור בין שני דברים קשים, [ועיין בספר שמירת שבת כהלכתו פרק ט' הערה ע"ז שתמה עליו שאם כן כל אדם שבונה בית יתחייב גם משום מלאכת תופר, ועיין שם שכתב שאם נאמר שאין איסור תופר בחיבור בין שני דברים קשים, אין איסור תופר גם בהדבקת דבר רך על דבר קשה, ועי"ש שכתב עוד סברא שאפשר שדוקא כשמאחד בין שני דברים ומחברם כאחד נחשב לתפירה, אבל חיבור בין מודעה לקיר וכדומה אינו נחשב שמאחד ביניהם ואינם נעשים כדבר אחד, ולכן יש מקום לומר שאינו נאסר משום מלאכת תופר], ולעניין הלכה יש להחמיר כדעת הביאור הלכה ועיין בספר אורחות שבת חלק א' פרק י"א הערה י', שכתב שלמעשה אין להתיר הדבקת מודעות לקיר, משום דעת הביאור הלכה, ועי"ש מש"כ בשם הגרי"ש אלישיב שליט"א, ועיין בספר חשוקי חמד (שבת עג.) משכ"ב. ועיין בספר (עטרת שלמה ח"י עמ' מו).

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה על התשובה, אך מדוע שיהיה אסור להדביק אם זה ליום אחד, שהרי זוהי תפירב שאינה של קיימא?! וכן אודה אם תשיבו לי לגבי השאלה השנייה האם במקרה ואסור להח\זיר אז הבריסטול יהיה אסור בטלטול משום שהיה מחובר לקיר בבין השמשות.. תודה רבה!! ותר ליום אחד

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל