לתרומות לחץ כאן

תירס אם נחשב למשביע

בס"ד
לאורז יש מעמד מיוחד בהלכה כיון שהוא משביע וכ"כ הוא נאכל כמו דגן.
שאלה:האם גם לתירס יש מעמד כזה-כיון שהוא דומה בשימושיו לאורז ?

תשובה:

תירס דינו ככל שאר פירות האדמה ואין דינו כאורז.

מקורות:

רק לגבי אורז מצאנו בחז"ל שנתנו לו דינים מיוחדים ולא שאר הדברים, אפילו שאף בזמנם היו דברים אחרים וקטניות שהיו עושים מהם קמחים פת וכד', גם כיום ידוע שתכונת האורז דומה במקצת לתכונת הדגנים ולכן נקרא בלשון הבוטניקים "דגן" הגם שלהלכה דינו כקטניות ולא כדגן, ואילו תירס אין לו תכונות אלו, ואף בבוטניקה נחשב כקטניות ולא כדגן.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. מועדים טובים.
    לענ"ד נראה שהדבר תלוי במחלוקת הפוסקים לגבי פת הנעשית מדוחן שלדעת הרבה פוסקים ברכתה מזונות (רב היי גאון רבנו יונה והרא"ש וכן פסק בשתילי זתים) ולשיטתם ודאי שמברך על פת תירס הנקראת טורטיה מזונות ועיין בשו"ת חתם סופר (איני זוכר כרגע את הסימן) שהחשיב את התירס למזונות. אולם לדעת מרן השו"ע יש לברך על פת טורטיה הנ"ל בפה"א כיון שהדרך לעשות כן כמבואר ברבנו יונה לגבי פת דוחן בדעת הרי"ף והובא בבית יוסף.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל