לתרומות לחץ כאן

האם כולם יכולים לתקן את נשמתם

בסיעתא דשמיא

האם יש אדם בעולם , יהודי או גוי – שאין לו תקנה לנצח?

כלומר, הוא בגדר מעוות לא יוכל לתקון וחסרון לא יוכל להימנות ואין בידו לשוב ממעשיו הרעים משום שנמנעת ממנו מצות התשובה על פי החלטות של גורמים מסויימים.

ובנוסף, האם ניתן לקבוע על פי ההלכה או הקבלה כי נפשו של אדם משורשה רעה או טובה?
ואם כן, האם יוכל אדם שנפשו משורשה רעה לשוב בתשובה ולקבל נפש חדשה מהקדושה?

תשובה

1. כל זמן שאדם חי יש בכוחו לחזור בתשובה ולתקן את מעשיו הרעים. כמובן שישנם עברות שאינם מתכפרים רק על ידי תשובה ביחד עם יסורים, וישנם עבירות שאינם מתכפרים רק עם תשובה ומיתה. (אין הכוונה שאדם יהרוג את עצמו חס ושלום, אלא הכוונה היא שבשעה שהאדם מת המיתה מכפרת לו אם עשה תשובה בעודו בחיים).

2. כל אדם יש לו נשמה משורש וענף אחר, ישנם כאילו שנשמתם משורש גבוה וטוב יותר, ויש כאילו ששורשם במקום פחות טוב, אבל כל אדם הוא בעל בחירה, וגם אם אין לו נשמה משורש גבוה מאוד, יש בכוחו לקיים תורה ומצוות. וכשהקדוש ברוך נתן לנו את התורה הוא נתן אותה לכל יהודי ויהודי לאורך כל הדורות, ובוודאי שלא נתנה לאדם שאינו יכול לקיימה, ולכן ברור הוא שכל אדם יש בכוחו לקיים את התורה, אלא שיש כאילו שיותר קשה להם, ואם הם מצליחים להתגבר שכרם גדול מאוד.

3. בזמנינו אין שום אדם שיכול לדעת מהו שורש נשמתו שלו, או של אדם אחר, (הצדיקים הקדמונים יכלו לדעת על פי רוח הקודש מהו שורשו של אדם).

4. גם אדם שיש לו שורש נשמה מצד הרע מועילה התשובה שלו, הקדוש ברוך הוא, הוא אב רחמן שמקבל את תשובתם של עמו ישראל ברחמים,

5. אדם יכול לזכות גם באמצע החיים שלו לנשמה גבוה יותר, (ודבר זה נקרא עיבור נשמות, ומבואר בארוכה בספרי הקבלה), ועיין באור החיים הקדוש בתחלת פרשת משפטים שכתוב שעל ידי מעשים טובים שהאדם עושה הוא גם כן יכול לזכות לחלקי נשמה גבוהים יותר. .

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל