לתרומות לחץ כאן

לבישת ציצית בזמן שחייה במים

כבוד הדיינים שליט"א ראיתי בהשו"ת שלכם באנגלית שיש בזוין מצות ציצית לשוט במים עם הציצית באמת לא הבנתי ובקשתי במקורות ולא מצאתי שום מקור לזה שלא נעשה שום בזוי מצוה אדרבה מביאים ראיה מדוד המלך שכל מעשיו חוץ במרחץ עשה עם הציצית גם כניסה לביה"כ וכדומה ומנא לכם לומר שטלית שנעשה רטוב במים הוא ביזוי מצוה אדרבה כבוד המצוה ובפרט למי שישינים עם הציצית ע"פ האר"י הק' שהוא שמירה מעבירות אדרבה בעת שהוא במים צריכים שמירה ואדרבה אז המקום לשוט בציצית לפענ"ד לכן אבקש ממע"כ מקורות לדבר זה ובפרט כפי שקבלנו מאבוה"ק שלא מסירים הציצית כל היום וכל הלילה אף בקיף שהחום עולה במעלות גבוה או בעת ריקודים בחתונה וכדומה ולפענ"ד אדרבה לזכות את הרבים ולהדריכם ללבוש ציצית בעת משחקים ובבריכת המים לקיים עכ"פ מצוה בעת שעוסקים בענינים הגשמיים הללו. ולא באתי לפסוק רק לשאול.

תשובה:

בתשובה באנגלית דובר על בגד שהוא מעין "בגד זיעה", בגד המיועד לספורט וכדו', ובזה נכלל בזה בגד המיועד לשחייה. כתבו הפוסקים שאין בבגד כזה חובת ציצית, על-פי דברי הרא"ש (מו"ק ג, מג), וראה באבן ישראל או"ח ח"ט סימן א, ובמשנת יעקב סימן ח, ובשבט יהודה פרשת כי תצא (וראה גם חזו"א ציצית סימן ה). לא ראיתי שנכתב שם שיש ביזוי מצווה בהרטבת בגד הציצית, אלא שאינו ראוי לספורט, כגון שחייה.

ראיתי כמה גדולי תורה שהיו שוחים בקביעות (לצורך התעמלות וכד') ומעולם לא ראיתי מי שלבש ציצית בשעת השחייה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל