לתרומות לחץ כאן

הנחיצות לכתוב צוואה מבעוד מועד

שלום עליכם

יש לי התלבטות איך להביא להוריי שהשם יאריכם ימיהם את טפסי כתיבת צוואה שהם כיום אב שעבר גבורות ודעתו אמנם צלולה ולפני חודש קיבל אירוע מוחי קל ולעיתים לא מדייק בדבריו כל ימיו לא היה בשום עבודה שתניב לו רכוש וכ"ו אמי לעומתו צלולה למרות גילה והיא למעשה הדומיננתית מאז הוולדי היא שימשא כמחנכת כמפרנסת לטוב ולרע מביקוריי צצים מידי פעם כמו למשל למי יועבירו נכסים וכ"ו דבר שהוא כיום לצערי מענין את הדור הזה בעקבות אילוצי המדינה לקשור אנשים לקרקע דרך משכנתא ולבסוף מגיעים ההורים ליום המר ואז מתחילים החיכוכים שבגלל כתונת פסים נכנסה קנאה בין י"ב שבטים ועד היום זה נמשך. בעקבות זאת איני יודע איך לגרום להורי ובמיוחד לאימי שתחיה להכין צוואה כל עוד היא צלולה ובכך תגרום לשלום בין האחים.
עליי לציין שאני לאורך כל חיי רק סייעתי והבהרתי מספר פעמים שאני מוותר על חלקי למרות שנשמע לא הוגן אנחנו שלש בנים ושלשה בנות שיחיו
מבקש הדרכה מפורטת כיצד לגרום לדברים שיהיו נינוחים בשובה ונחת כפי שעשה אהרון שזה שמי ואני לא אוהב חיכוכים ומריבות שנאה קנאה ותחרות שהם כשלעצמם גרועים ומצערים
נא הנחייתכם כיצד אגרום לשלום בצורה הכי טובה. שיהיה לכם חג שמח ומאושר ומבורך על כל פעלכם החשוב.

תשובה:

שלום רב,

כתיבת צוואה חשובה מאוד למען השלום. אני מצטט מן המקורות בספרים הקד' בענין חשוב זה.

כתב בספר חסידים סי' תקסט "אדם שיודע שבניו בני מריבה לא יגרום שיבואו לידי מחלוקת בעבור הירושה יחלוק בחייו וימנה אפוטרופוס על שלו בפני עדים כדי שיהא שלום לאפוטרופוס ולזרעו וכתיב עליו ועל כיוצא בו וחוסה במותו צדיק (משלי יד לב)".

ובספר מעבר יבק בחלק שפתי צדק פ"ח האריך בזה וכתב: "ואם יודע שבניו בני מריבה יחלקם קודם מותו לבל יגבירו כחות הקטגוריא בהתעצמם בריבם זה על זה, ונמצא שם שמים מתחלל ביניהם בשבועות וחרופים ולהביא דינם לפני שופט. ובמניעת בניו מדברי ריבות יכוין להחליש כחות הדין ולהוציא השטן מביתו, כי במקום מריבה שם ינוח, כדאמר (גיטין דף נב ע"א) ווי דאפקיה רבי מאיר מההוא ביתא. ואוי לנפש האב הגורם ברוע הנהגתו קטטה בין בניו, שגם הוא לא ינוח על משכבו בהשקט, ונותן כח לדינים להתגבר עליו ח"ו, כי מגלגלין וכו', ואם הוא חכם ורואה את הנולד ומתקן עד מקום שידו מגעת, עליו נאמר (משלי יד לב) וחוסה במותו צדיק… ברם מיבעי ליה להביט מראשית אחרית לבל יהיה הוא והממון שהוריש להם סיבה רחוקה או קרובה להבעיר אשו של גיהנם עליו ועליהם, ומגביה ח"ו כחות היכל חמישי מהיכלי התמורות הנקרא איבה, ועיקר כונתו להיה לשמים ולתקון עליון ולהשבית אויב ומתנקם למעלה ולמטה ממנו ומבניו.

ניתן להוריד שטר צוואה כאן באתר. אבל הדרך הטובה ביותר לכתיבת צוואה היא באמצעות הדרכה פנים אל פנים מדיינים המומחים בכך. אפשר גם בבית הוראה "נתיבות חיים" ברחוב פנים מאירות 1 ירושלים, בין השעות 1:40 – 3:30 בצהריים.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל