לתרומות לחץ כאן

צירוף לחזרת הש"ץ ארבעה שעדיין מתפללים

שאלה:

אצלינו בעבודה יש לחץ… תפילת מנחה אסור לה שתארך יותר ממספר מסויים של דקות.. ואם הש"ץ ממתין לתשעה שיסימו שמו"ע להתחיל חזרת הש"ץ הוא יתחיל לשמוע נו..נו.. ברגע שסיימו שישה…. אין לי אפשרות ללכת כל יום לביכנ"ס חילופי להתפלל שם עד תום הי"א חודש. מה עדיף? שאתפלל כא' המתפללים ויעביר למישהו אחר להיות ש"ץ ואסתפק באמירת קדיש או שאתחיל חזרת הש"ץ עם שישה עונים? יצויין שאשנים אחרים גם לא כ"כ מקפידים לתת מרווח בין סיום ברכה אחת לתחילת הברכה הבאה ומכניסים את הקהל לספק אמן יתומה וגם על כך שאלתי מה אני אמור לעשות אז? לענות או לא לענות?

תשובה:

שלום וברכה

נראה שאתה יכול לגשת לפני התיבה אבל תכוין קודם לכן שאם הלכה היא שצריך תשעה עונים תהיה זו תפילת נדבה.

שכן מן העיון בדברי השו”ע סי’ קכד ומשנה ברורה נראה, שכדי להתחיל חזרת הש”ץ יש להמתין לעשרה שומעים, ואם לא כן “קרוב ברכותיו להיות לבטלה”. ואילו לענין אמירת קדיש די בתשעה שומעים ויש מקילים אף בשישה. אולם, יש מהפוסקים שהקילו אף לענין חזרת הש”ץ כמו בקדיש ולדעתם השו”ע חזר בו מדבריו. על ביאור המחלוקת וההכרעות השונות ראה מה שכתבנו כאן.

עדיף שתיגש ותתפלל כמו בן אדם ולא תראה התפילה כפי שאתה מתאר… אבל אל תעשה מזה הלכה קבועה, אם אתה מרגיש שיש קצת רוגע ואפשר למשוך עד שיהיו עשרה עונים, תחכה…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל