שאלה:
בס"ד שלום וברכה, אם אדם יושב בבית הכנסת והוא העשירי, ואומר שאינו מעוניין להצטרף למניין והזמן. האם מותר לו? האם יש בזה חומרא או היתר
תשובה:
שלום וברכה
כאשר לא מדובר בביטול תורה דרבים ודאי יש להצטרף למנין, ראה עוד כאן, ואגב, כאשר יש שישה אנשים שלא התפללו הם יכולים לצרף עמהם עוד ארבעה שכבר התפללו או שהם עדיין באמצע התפילה ולומר קדיש וקדושה כתפילה בציבור לכל דבר [אלא שיש מחלוקת אם נחשב להם הדבר כתפילה בציבור או שזה רק מועיל לאמירת דבר שבקדושה], ויש שחולקים וסוברים שאין לומר חזרת הש”ץ אלא אם כן יש עשרה שעונים [גם אם לא כולם מהמנין הזה דוקא, שלזה ודאי מספיק שישה.
ראה עוד כאן על תפילת שמונה עשרה שלא בעשרה ממש, וכאן על צירוף לחזרת הש”ץ.
שלום, תודה, אבל זה די ידוע לי , שאלתי מה הדין לאחד שלא מעוניין להצטרף, ובגללו מתבטל המניין. או נדחה ב15 שעה עד שמגיע אחר ויש פה טורח ציבור…
השאלה על חומרת האי הצטרפות?
ודאי מידת החסד מחייבת להצטרף.
השאר תגובה