לתרומות לחץ כאן

איך מתחזקים ברוחניות?

שאלה:

אני בחורה שלומדת באחד הסמינרים הגדולים והטובים בירושלים, אני נחשבת לבחורה טובה ואיכותית ואני בגיל של שידוכים וכולם בטוחים שאני אתחתן עם בחור ישיבה מתמיד. אך בפנים אני יודעת שלפי הרמה הרוחנית שלי לא מגיע לי בחור ישיבה, אני מאוד רוצה להשתנות ולהתעלות חזרה למקום שבו הייתי ולקום מהנפילה הנוראית הזאת. אני לא יודעת מאיפה להתחיל. השאלה במה הכי חשוב להתחזק ומה עלי לעשות כדי שיהיה לי קל להתמיד בקבלות??

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את דבריך הכנים, ואני רוצה לומר לך דבר ראשון, שעצם ההכרה בקושי והרצון להתקדם הוא כבר חצי הדרך! הכל יהיה בסדר בעז"ה.

לגבי מה ששאלת, הדבר הכי חשוב והוא השלב הקודם לכל, זה "סור מרע", ובמישור הטכני כרגע לגמרי! כלומר המנעות מוחלטת מגישה לאינטרנט שאינו מסונן כהלכה, המנעות משופינגים בקניונים באוירה חילונית, וכל מגע עם ספרות חילונית. כמו כן "קנה לך חבר", להקפיד על קשר עם חברות יראות שמים, לנתק כל מגע מחברה רעה שמושכת לאוירה לא מתאימה! אם תגדרי את עצמך באופן חד בענינים האלו, השלב הבא של העשה טוב יהיה כבר הרבה יותר פשוט, שכן בעצם בזמנינו זה לא כזו מסירות נפש להנשא לבן ישיבה מתמיד… יש עבודות טובות לנשים, לא חייב להיות עוני, גם בחורים מתמידים נעימים ונחמדים וכו', צריך רק לחיות את הרצון לחיות חיי  תורה, ואם קצת מסתכלים ימינה ושמאלה רואים שאין לרחוב שום דבר להציע, הכל עצב ושקר, לאחר הסור מרע יהיה לך קל להבחין בכך.

בהצלחה רבה. 

מקורות:

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל