לתרומות לחץ כאן

לשאת אישה שניה בהיתר מאה רבנים ורוצה להמשיך לסעוד את אשתו החולנית

שאלה:

גבר נשוי לאשה גוססת 15 שנה (לא תמיד יודעת איפה היא נמצאת , משותקת , לא תמיד מבינה ולא מובנת) וזה גורם לו לפגם הברית מה ראוי שיעשה? יגרש אותה? יתחתן עם עוד אשה ? יחכה שיגמר התיקון שלה?
הוא קיבל אישור בע"פ מהרב לאו והרב מזוז לשאת אשה שנייה . הוא לא רוצה לפגוע בה ולכן לא גירש אותה עד כה אך הדבר גורם לפגיעה בו בילדים שלו ובשידוך שלו . מה הכי נכון לעשות כדי לצאת נקיים מפגיעות וצער כיוון שהוא המטפל העיקרי שלה יחד עם פיליפינית שלא נדבר על המכשלה הזו כשלעצמה – בעיות ייחוד וכו'

תשובה:

שלום רב,

אני לא מאמין שהרבנים התירו לו לשאת אישה שניה ללא היתר מאה רבנים מסודר.

בכל ספרי הפוסקים קיים היתר לשאת אישה שניה בהיתר מאה רבנים באחד משני האופנים: או שהאישה אינה רוצה לקבל גט והבי"ד רואה לנכון להתיר לו. או שהאישה אינה ראויה – אינה יכולה לקבל גט. אבל במקרים שהאישה ראיה לקבל גט אלא שהבעל אינו רוצה לגרשה מכל סיבה שהיא לא מצאנו שהתירו לו לשאת אישה שניה ע"י היתר מאה רבנים. גם אם המצב הוא שהיא אינה ראויה לאישות וכד'. כי אם היא יכולה לקבל גט, הבעל צריך להחליט אם הוא רוצה לגרשה ולהתחתן עם אחרת, או להישאר איתה ולהמתין… ברור שהלב נוטה שלא לגרש אותה כלל ולא להינשא עם אחרת. הקב"ה גזר עליה חיים כאלה, ובאותו המידה יכל לגזור גם על הבעל, וכי אז היה מרגיש בנוח אם האישה היתה דורשת ממנו לגרשה ולהתירו לאנחות?! אבל מעיקר הדין הוא רשאי לגרשה אם היא ראויה לכך.

אבל אם מצב הוא שהיא בגדר נשטתית, אז בהחלט אפשר לפנות לביה"ד ולבקש היתר מאה רבנים. יש מחלוקת בפוסקים האם מותר לו להישאר איתה (לאחר שהבריאה) אבל זה כבר נושא אחר. כל עוד היא אשתו, לכאורה מותר לו לטפל בה גם פיזית למרות שקיבל היתר מאה רבנים ונשא אישה שניה.

אני לא מרגיש מוסמך לומר לבעל מה לעשות. בהחלט הוא חש תסכול עמוק מהמצב. אבל אלו האפשרויות, הוא צריך לחשוב עם עצמו ולעשות את הדבר שהוא סבור שזה הטוב ביותר.

ה' ינחנו בעצה טובה ורוב בריאות ואריכות ימים לכולם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל