לתרומות לחץ כאן

מחיר יקר לתשלומים – ריבית

שאלה:

שלום רציתי לשאול בדיני ריבית
שאלה1: כשאני רוצה לקנות קורס מהאינטרנט הם מציגים באותו דף מכירה שתי אפשרויות לתשלום, תשלום אחד 3000 ש"ח בתשלומים, ואפשרות לתשלום 2000 ש"ח אם זה בתשלום אחד, האם מותר לקנות? האם גם את המחיר הגבוה אסור לקנות כי זה גם אסור? בנוסף הם כותבים על המחיר הנמוך של 2000 ש"ח שזה מוגבל ל 20 הראשונים שמשלמים, כמובן שזה רק לאקט המכירתי, האם זה משנה את הדין? אשמח גם לדעת אם בהנחה שמותר לקנות את הקורס האם זה ממש בדיעבד וכדאי להחמיר ולא לקנות או שזה לכתחילה שמותר?
שאלה2 נוספת אבל אותו דבר: ואם זה אסור לגמרי אז מה אי אפשר לקנות כך קורסים באינטרנט כי היום זה מה שמלמדים בעלי עסקים בשיווק לעשות דף מכירה שיש בו כך שני תשלומים כדי לזרז את הלקוח לקנות, ואני כן רוצה קורסים אינטרנטים בהתפתחות אישית ולמידה וכדומה אז מה עושים?
שאלה3 נוספת שקשורה: אם אני גם מוכר קורס אינטרנטי האם מותר לי להציג כך ללקוחות או שלהציג רק מחיר אחד?
שאלה4: האם זה משנה אם אני כותב בהרשמה מוקדמת יש הנחה כי ענייני לא הריבית או התשלום האחד לעומת כמה תשלומים, אלא ענייני הרשמה מוקדמת לדעת אם לפתוח קורס פרונטאלי ואם יש אנשים שיגיעו למפגש הראשון?
תודה רבה לכם

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר מציעים לקונה שתי תשלומים – תשלום מזומן במחיר זול, או בתשלומים במחיר יקר, אסור לקונה לבחור את המסלול היקר, אלא חייב לשלם את המזומן בזול. גם אם מתנים שהמחיר הוא כמחיר היקר ויש הנחה למשלם במזומן, לא מועיל.

אם אתה מעוניין למכור קורס אינטרנטי, ואתה רוצה לעשות שתי מחירים, ביכולתך לערוך היתר עסקה, ולכתוב בדף הבית שהעסקאות באתר הם על דעת היתר עסקה. ואז ניתן להציע שתי מחירים – למזומן ולתשלומים.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום רב,
    כתבתם שאסור להציע הנחת מזומן גם במקרה שהמחיר האמיתי הוא היקר.
    שאלתי היא – מה הדין במקרה שאני מוזיל בהנחה מזומן במקום עלויות ריבית שיהיו לי על ניכיון התשלומים של המשלם. האם כעת מותר לתת מחיר נמוך יותר?
    אם לא, מדוע? ואיך ניתן כן לעשות זאת.
    (יש לציין שאני חתום על היתר עיסקא ברית פנחס ויש ברשותי נכסים)

    תודה!

  2. כאשר מציע תשלום זול עכשיו או בתשלומים במחיר יקר, האיסור של הקונה לשלם בתשלומים במחיר יקר, אבל לשלם במחיר הזול אין זה ריבית, והקונה צריך לשלם רק בזול ולא ביוקר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל