לתרומות לחץ כאן

החזרת הקיטל לביתו ביו"ט לצורך יו"ט שני

שאלה:

ביו"ט נסתפקנו אם הבעל תפלה שלקח עמו הקיטל לביהמ"ד אם מותר לו להחזיר הקיטל לביתו לצורך יו"ט שני [בחו"ל] או דיש בזה משום הכנה ואת"ל שיש בזה משום הכנה מה הדין כשפשטו בביהכ"נ ונזכר שצריך להחזירו לביתו לצורך הלילה האם מותר לחזור וללבשו להביאו לביתו או דיש בזה משום הכנה

תשובה:

שלום רב,

לכאורה נכונה גם כאן הוראתו הידועה של הגרש"ז אויערבך, שכל דבר שהוא מסדר ההנהגה הנורמלית לא נחשב הכנה, ולכן מותר להחזיר את המחזור הביתה לאחר התפילה ואין בזה הכנה לראש השנה הבא, כיון שכך הסדר שאדם שמביא סידור לבית הכנסת מחזיר אותו הביתה, וכך גם בענין הזה.

 

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. למה לא שייך? הרי באופן נורמלי אדם לא משאיר את חפציו האישיים אצל חמיו, ממילא מה שהוא לוקח אותם הביתה זו הנהגה רגילה של דרך העולם ולא מעשה של הכנה.

  2. אצלינו זה לא תמיד כך דהרבה פעמים רגילים להשאיר חפצים אצל חמיו ורק לוקח עמו לביתו מה שצריך לצורך הלילה ומ"מ לו יהיבנא דזה מותר [אגב יעויין נא בס' מגילת ספר בסוה"ס מה שפקפק על יסודו של הגרשז"א] אבל מה יענה מעכ"ת בציור שהוא הולך ביום ראשון אחה"צ לבית חמיו לחוג שם הסדר ולוקח עמו הקיטל דבזה ודאי יהא הכנה גם להגרשז"א ולזה חזר הספק למקומו האם גם כשלובשו נחשב כהכנה

  3. תודה רבה גם אני חשבתי כן אך הראיתי שבס' דעת נוטה (ח"ב עמ' רכח) להגרח"ק שליט"א כתב שהלובש טלית בשבת כדי להביאה לביתו שתהיה מוכנת לו שם ללובשה בחול מותר אפי' אין מכוון בלבישתו למצוה, דכיון שמשמשת לו כמלבוש לא הוי הכנה ע"כ. ולכאורה קשה להבין זה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל