לתרומות לחץ כאן

ביאה לפני חתונה

שאלה:

שלום הרב .
ביאה של בחור ובחורה לפני הנישואין , מה ההשלכות שלה לגביהם ? או כלפי הגבר ?
אשמח לדעת מה האיסורים שעברו ומה ההשלכות לגבי נישואין(לא עם אותה בחורה) בעתיד .

תשובה:

שלום רב,

האיסור הוא כמובן איסור נדה שזה איסור חמור מדאורייתא, ובנוסף זה איסור זנות, משום שעדיין היא לא מקודשת לו.

לגבי ההשלכות לגבי הנישואין – אין לזה השלכות. אם שניהם מודעים למה שאירע. ואם שאלתך לגבי השלכות לגבי נישואין עם אחרת, גם בזה לגבי הגבר אין השלכות כלשהן. ואילו לבחורה זה מורכב יותר, ותלוי בכמה דברים.

 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב,
    אני לא קשורה לשואל הראשון. מעוניינת רק בהיבט ההלכתי. עשיתי בחירה שגויה ביותר, מנסה לשוב לדרך הישר ורוצה להבין מה לעשות. אני רווקה. יצאתי עם יהודי חילוני. לפני מגע איתו טבלתי – לראשונה בחיי. לא עברתי על איסור נידה. לא היתה כוונה לכך אך נכנסתי להריון. הייתי שומרת את ההריון, בניגוד לרצונו ולמרות הכל, אך התרחשה הפלה טבעית בשלב מאוד מוקדם. הוא התנהג בצורה מחפירה אל מול ההריון ולכן נפרדתי ממנו.
    אני רוצה לבנות בית כשר בישראל ולעשות את הדברים כראוי, מתוך טהרה. אני שואלת אותך לפני שהולכת לפגוש אנשים… כשיתפתח משהו רציני כמובן שאספר לבחור הכל.. לא רוצה להוליך אדם שולל. לא רוצה לפגוע במישהו שלא עשה עוול ויוצא איתי במחשבה תמימה. לא להכניס אדם אחר לקלחת הזו שלא בטובתו. אבל אני כן רוצה להתחתן ולהקים בית, וזו מצווה גדולה. גם אם בחרתי רע בעבר, בעבר הקרוב.
    אני רוצה להבין אם אני נחשבת נשואה כי היתה ביאה. הוא לא נתן לי שום דבר. שילם עלי פעם במסעדה, אבל רוב הפעמים שילמנו חצי חצי. דיברנו על הרעיון של חתונה בעתיד, אבל לא שום דבר קונקרטי. הוא פגש את משפחתי ואני פגשתי את משפחתו. משפחות חילוניות. אני חזרתי בתשובה (כפי שאתה רואה, לא מספיק) לפני כ-10 שנים. הלכתי איתו פעם אחת לבית כנסת. אז זה בטח כן נחשב ידועים בציבור.
    אנא עזור לי להבין את מצבי מבחינה הלכתית. תודה רבה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל