לתרומות לחץ כאן

כיסוי סיר בנייר כסף בשבת

שאלה:

מחתך

לענין נייר כסף – מה הפתרון האפשרי לחתוך בשבת כששכחתי או שהבנתי שאני נצרך לנייר כסף, האם לכסות על האוכל או הסיר בנייר הכסף יהיה כמאהיל ומה המרחק שיחשב כמאהיל, והאם יש בזה מאהיל או שמא אני משמר את האוכל כמו בסיר רגיל ואין אני מתכוון להאהיל ואין בזה מאהיל.

תשובה:

שלום וברכה

אין לקרוע נייר כסף בשבת, זה לא רק בעיה של מחתך שזה דוקא ניתן לפתור אלא בעיקר בעיה של קורע. אין בענין זה בעיה של אוהל כיון שהנייר כסף נחשב מכסה לסיר, כך הכריע החזון איש סיק נב ס"ק י, שהואיל והמחיצות קיימות כל הזמן אין כאן מעשה של אוהל. אמנם יש שהחמירו בזה והקלו רק במכסה שיש לו בית אחיזה, ראה שמירת שבת כהלכתה פרק כד הערה עא. ולדעה זו אם יש חלל טפח אסור להניח את הכיסוי, ולמעט תבניות דקות תמיד יש חלל כזה, ולדעה זו יהיה מותר רק אם לא הזזת את הכלי ממקומו.

הצטרף לדיון

7 תגובות

  1. איני מבין אם רבים מהפוסקים הלכו אחרי שו"ע הרב שהתיר לקרוע דבר שהוא שלם וכן עיין בכתב עת נזר התורה להג"ר ישראל דוד הארפענעס שהביא ראיות .. ובסוף המאמר התיר בשופי ע"י נוכרי .. מה שאין כן הסכמה לפוסקים בעניין ישראל מוכרח שתהיה דרך להתיר גם עם ישראל .. אני רק שואל..

  2. כאשר דבר אסור בשבת, גם בשינוי הוא אסור.. זו אותה הגברת בשינוי אדרת… [יש אופנים שיש שהתירו שינוי לצורך חולה, אבל רק חולה].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל