לתרומות לחץ כאן

שיפועי אוהלים כאוהלים?

שאלה:

שלום וברכה,
שאלה קשה … מיטה שקבוע מעליה מוט, ותלה עליו סדין שמשתלשל לשני צדדי המיטה ומכסה אותה. אם היה למעלה גג טפח, או שבתוך שלוש טפחים מלמעלה התרחבו היריעות עד שהיה ביניהן רוחב טפח, הרי זה אוהל לכל הדעות. ואם עשאו לקבע – האיסור מהתורה, ואם לארעי – האיסור מדרבנן.

והשאלה היא כזאת:
כאשר יש מוט דק ועליו סדין שיורד משני צדדיו למטה, האם נאמר שזה מחיצה או אוהל ? ואסביר, שהרי זה תלוי בזוית שבא יורד הבד, שהרי כל אוהל נעשה עם קצת זוית כלפי מטה, ולכן, מתי או שיותר נכון באיזה זוית אנחנו נגדיר את הבד היורד למטה כמחיצה ומתי אוהל (לי היה נראה שכל שהסדין נוגע בקרקע עליו האדם עומד, נחשב מחיצה, אבל שוב זה גם תלוי במרחק, שאם זה אוהל ענק הזוית היא נניח 30 מעלות מהקרקע, ואז במקום שבוא הוא יכול לעמוד בו נראה בשבילו כאוהל)

תשובה:

שלום וברכה

אם הבנתי את שאלתך אתה מכוין לנדון הידוע בגמרא בסוכה יט ב אם שיפועי אוהלים כאוהלים, ראה שם בהרחבה, ולמסקנה כל שאין בגגו טפח למרות שמחמת השיפוע אדם עומד מתחת המחיצה זה אינו נחשב אוהל אלא מחיצה, ראה סוגית הגמרא והראשונים שם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל