שאלה:
כשמברך "להניח תפילין" האם צריך לכוון (עכ"פ לכתחילה) שברכה זו פוטר גם השל ראש, או דהוי ממילא?
אולי י"ל שכיון שזה לפניו, שהוי ממילא (כמו הרוצה לאכול כמה פירות וכו'), ועוד י"ל שדעת להניחו חשיב דעת לענין זה ואי"צ דעת "לפטור". האם הם סברות נכונות?
תשובה:
שלום וברכה
כיון שמדובר באדם ספרדי שתמיד מברך ברכה אחת על שתיהן, זה מונח במחשבתו וכוונתו ולא צריך כוונה מיוחדת.
בהצלחה
מהו לאשכנזי?
מסתבר שאותו דבר, הכל כלול וכל אחד מכוין שרצונו לעשות כתקנת חכמים.
השאר תגובה