לתרומות לחץ כאן

משקפיים במקום שאין עירוב

שאלה:

שלום רב,

אני ואשתי בעלי תשובה כבר 10 שנים התארחנו בראש השנה אצל משפחת אשתי שהיא משפחה חילונית אבל מתחשבים בכל צרכינו הדתיים .
בעיה התעוררה שביישוב שהם גרים אין עירוב לכן אסור לטלטל בשבת מביתם לבית הכנסת.
אני לא רואה טוב עד מרחק של מטר ומלפני כשנה התחלתי להרכיב משקפיים לצורך כך כלומר אני משתמש במשקפיים לקריאה ולעבודה מול מחשב .
בגלל שאני מתפלל ולומד אני שם את המשקפיים באופן יומיומי על צווארי עם שרוך כך שהמשקפיים צמודים אלי כמעט כל היממה ורק שאני הולך לישון אני מניחם.

שאלתי היא האם אני יכול ללכת לבית הכנסת ביישוב בשבת כשהמשקפיים על עיני האם יש כאן בעיה של טלטול ?
בשבת האחרונה הלכתי עם המשקפיים כי קשה לי להתפלל בלעדיהם בגלל שלא רואה טוב מקרוב כפי שציינתי לעיל לכן רוצה לדעת עם עברתי עבירה דרבנן או דאורייתא או שזה מותר כדי שאוכל לדעת איך להתנהל להבא

תודה מראש על תשובתכם

תשובה:

שלום רב

כיון שקשה לך לראות בלי משקפיים מותר לצאת בהם במקום שאין עירוב, בזמנינו שמשקפיים הן דבר מצוי לכל דורש וטפלים לגוף האדם. אבל אין ללכת איתם כשהם תליות על הצואר.

מקורות:

שבט הלוי ח"ח סי' מח.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. שלום וברכה לרב,

    קראתי את התשובה ולא בטוח שהבנתי : האם מותר לצאת עם משקפי קריאה שתלויות עם שרוך על צווארי במהלך ההליכה בשבת במקום שאין בו עירוב ?
    ואם כן ? כיצד זה מתיישב עם התשובה המופיעה פה (שמצביעה על אותו סימן בשו"ת שבט הלוי ? ) :
    http://din.org.il/2016/02/15/%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%95%D7%A6%D7%90%D7%94-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA-%D7%91%D7%9E%D7%A9%D7%A7%D7%A4%D7%99-%D7%A7%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%94/

  2. שלום רב ,

    אני זה ששאל את השאלה במקור וקיבלתי תשובה שזה בסדר וזה לא ברור לי כפי שציינתי ואפרט שוב :
    אני לא רואה טוב עד מרחק של מטר !!ומלפני כשנה התחלתי להרכיב משקפיים לצורך כך כלומר אני משתמש במשקפיים לקריאה ולעבודה מול מחשב .
    בגלל שאני מתפלל ולומד אני שם את המשקפיים באופן יומיומי על צווארי עם שרוך הכוונה שהמשקפיים תלויים על הצוואר שלי כמו שרשרת כך שהמשקפיים צמודים אלי כמעט כל היממה ואני משתמש בהם לתפילה, קריאה , לימוד , ועבודה מול מחשב ורק שאני הולך לישון אני מניחם .

    שאלתי היא האם אני יכול ללכת לבית הכנסת ביישוב בשבת כשהמשקפיים תלויות על צווארי האם יש כאן בעיה של טלטול ואם יש בעיה איזה פיתרון מוצע כי איני יכול לקרוא או להתפלל מקרוב ?

  3. תודה רבה על כל התשובה וברשות הרב,

    הבקשה : האם ניתן לשנות את נוסח התשובה (הראשית ) או השאלה ( הראשית ) ?

    הסיבה : אנשים עלולים חלילה לטעות בתשובה ( הראשית ) משום שצויין בשאלה (הראשית) : "…שאלתי היא : האם אני יכול ללכת לבית הכנסת ביישוב בשבת כשהמשקפיים תלויות על צווארי האם יש כאן בעיה של טלטול ?…" והתשובה (הראשית ) היא חיובית וישנו חשש אמיתי שאנשים לא יקראו את התגובות מטה ויבואו להתיר.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל