לתרומות לחץ כאן

בישול והכנת הפלטה בחג שלפני השבת / הוספת מים למיחם בחג

שאלה:

שלום רב,

מספר שאלות לקראת החג הקרב. 1) האם מותר להעביר אש בראש השנה(ביום השני) 2) מה לעשות לגבי בישול? מה מותר ומה אסור? 3) האם להדליק נרות גם ברביעי וגם בחמישי? 4) האם מעבירים אש לנרות שבת? 5) האם מותר להוסיף מים למיחם במהלך החג? 6) מתי מסדרים את הפלטה לשבת והאם להשאיר אותה דולקת עד מוצ"ש?

תודה רבה!

תשובה:

שלום רב,

1. ראש השנה השני הוא חג רגיל וניתן להעביר בו אש מאש אחר.

2. מותר לבשל הן ביום הראשון והן ביום השני, אולם בסמוך לשקיעה שבין הראשון לשני או בין השני לשבת, אסור לבשל. משום שיש בעצם איסור לבשל מיום הראשון לשני, אלא שהתירו משום הכלל הואיל ואם יבואו אורחים באותו יום מותר לבשל אז גם מותר להשתמש בבישול לצורך היום השני, לכן, בסמיכות ממש שלא שייך שיתבשל ויבואו אורחים עוד לפני השקיעה אסור.

3. אכן. צריך להדליק גם ביום הראשון וגם בשני.

4. מיחם שעל הגז מותר. אולם מיחם חשמלי, אסור להוסיף בו מים קרים משום שבכך יש השפעה על הטרמוסטט שילדיק את המיחם. אבל מים רותחים שלא ישפיעו על הטרמוסטט מותר.

5. ביום שישי בעוד היום ולא ממש סמוך לשקיעה מהטעם שכתבנו בסעי' 2. לגבי שאלתך האם להשאיר אותה דולקת עד מוצאי שבת. לדעתי אין לך הרבה ברירות. באופן כללי, אתה יכול בסתם שבת לשים שעון שיכבה את הפלטה בשבת בצהרים. אולם במקרה שאתה צריך שהפלטה תדלק גם ביום שישי אחר הצהרים, אין לך הרבה אופציות לשחק עם השעון.

חג שמח ושנה טובה

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל