עירוב תבשילין כשאינו מבשל בחג

רבני בית ההוראה
כ' אלול ה'תשע"ז

שאלה:

שלום וברכה . שאלה לגבי עירוב תבשילים בחג. אם קונים אוכל מוכן ומחממים על הפלטה 2 ימי חג + שישי שבת צריך עירוב תבשילים?

תשובה:

שלום וברכה

מי שמאכלי השבת מוכנים לו כולם עוד מלפני יום טוב, ואינו צריך לבשל בכלל או להטמין או להשהות את המאכלים על גבי האש ביום טוב לצורך שבת, יניח עירוב תבשילין בלא ברכה וזאת בכדי שיוכל להדליק נרות לכבוד שבת, ואם אינו מדליק נרות אינו חייב להניח עירובי תבשילין, אולם עדיף לכתחילה להשאיר דבר הצריך בישול ביום טוב כדי לקיים מצות עירוב תבשילין.

למעשה, כיון שבדרך כלל נשאר דברים שצריך לחממם לפני שבת, וכיוצא בזה, מן הראוי שבכל מקרה יניח עירוב תבשילין בלא ברכה.

יש עצה להוסיף מים במיחם של שבת לצורך השבת ובאופן זה הוא מבשל ממש לצורך השבת ויכול לברך על העירוב.

מקורות:

בנוגע להדלקת נרות נחלקו הדעות אם צריך עירוב תבשילין כמבואר בשו”ע סי’ תקכז סעי’ יט, וראה משנה ברורה שם ס”ק נה.וראה כאן סיכום דיני עירובי תבשילין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים