לתרומות לחץ כאן

מה קודם – קרבנות או פסוקי דזמרה?

שאלה:

שלום! כמה שאלות בהלכות תפילה:
1. כתוב בסי' נד סעיף ג: וכל שכן שלא יפסיק לאחר שאמר השליח ציבור ברכו קודם שמתחילין ברכת יוצר.
השאלה שלי היא כאשר ענה ברכו, אבל נמצא באמצע פסוד"ז, האם רשאי להמשיך בהם (לפי כללי הדילוגים שבסי' נב)?
2. ראיתי כמה דעות בשאלת סדר העדיפויות באמירת הקורבנות, וכן בשאלת עדיפויות קורבנות מול חלק מפסוד"ז (למשל- לילקו"י פרשת התמיד, חלק מקטורת ואיזהו מקומן קודמות להודו ולעוד דברים, אבל מברוך שאמר עד ישתבח קודם לקורבנות, ואילו לפסקי תשובות כל פסוד"ז ואף המזמורים של שבת קודמים לכל הקורבנות, ולפניני הלכה שכתב הרב מלמד, תמיד וקטורת קודמים לכל פסוד"ז מלבד ברוך שאמר אשרי ישתבח והללויות)- כיצד יש לנהוג בזה למעשה?

תשובה:

שלום רב

מותר להמשיך כיון שלא היתה כוונתו להתחיל איתם ברכת יוצר, רק ענה תוך כדי תפילתו כדין השומע ברכות בפסוקי דזמרה.

קרבן התמיד על פי סוד קודם לכאורה לכל פסוקי דזמרה מלבד ברוך שאמר אשרי ישתבח, כיון שיש ענין שלא לדלג שלבים בתפילה לגמרי, כלומר התפילה מורכבת מברכות השחר קרבנות פסוקי דזמרה ברכות יוצר ושמונה עשרה,ומכל שלב יש לומר לפחות את החלק המחוייב מן הדין. אבל קטורת אינו חיוב גמור אלא טוב לאומרה משום שהיא ביחד עם אנא בכח סגולה להעלאת התפילות, אבל ודאי פסוקי דזמרה שזה חלק מנוסח התפילה – קודם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל