לתרומות לחץ כאן

חוסר התחשבות בבעל

שאלה:

שלום לכבוד הרב אישתי ספרדיה שרוצה לינהוג לפי מנהגי חבד אני נוהג כספרדי אבל יש תמיד חילוקי דעות סביב ההנהגות האלה אישתי תמיד טוענת שאם נשמור לפי החומרות האלה אז תהיה לנו פרנסה .אני חושב שצריך ללכת לפי הכלל לא תתוש תורת אימך מה הרב חושב.ב. אני תמיד מצפה מאישתי לצומת לב אבל לא עובר יום ללא שאני חש שהיא לא מתייחסת אלי כי אני רואה שהיא דואגת לחתן שיאכל כאשר אני יושב גם בשולחן ללא כלי אוכל היא לא מרגישה בכך כלל .אני לפעמים רוצה להיתעלם אבל משהו בפנים אומר לי זה לא ככה למה היא לא מתייחסת אלי .תודה לרב

תשובה:

שלום רב

  1. ודאי הצדק איתך שאין טעם לאמץ מנהגי קהילה אחרת, להחמיר זה מצויין בדברים הקשורים לספק או חשש איסור, אבל לנהוג מנהגי קהילה אחרת בדבר שאינו נוגע לחשש איסור, וכמו אכילת שרויה בפסח או קטניות, שמי שאינו נוהג בהם איסור הם לגביו היתר גמור, אין טעם להחמיר בהם, אבל אם לאשתך זה מאוד חשוב, תמיד טוב לבוא לקראת האשה, זה לא משהו אישי נגדך, היא מרגישה שכך טוב בעיני ה'.
  2. לדעתי יש לך טעות בהסתכלות. אשתך מרגישה איתך בנוח וקרוב ולכן היא לא רואה צורך לארח אותך, זה שדואגים לכבד אורח אינו משום שהוא קרוב או אהוב יותר, אלא להיפך, משום שהוא מרוחק יותר ורוצים לכבד אותו ולמצוא חן בעיניו… אני בטוח שאשתך קשורה איתך יותר, תשוחחו על הענין, תכבד אותה ותזכה כנגד למלוא חופניים נחת. ובאופן כללי, מי אמר שהאשה היא זו שצריכה להביא לבעל את הכלים? תגיש לה ותפנק אותה, מה יש? נקודה למחשבה.

בהצלחה רבה וחג שמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל