לתרומות לחץ כאן

סיגריה אלקטרונית וגליצרין נוזלי צמחי לפסח

שאלה:
האם מותר לעשן סיגריה אלקטרונית בפסח, וכן אם מותר להשתמש בגליצרין צמחי.
תשובה:
סיגריה אלקטרונית, החומרים שבה הינם פגומים לאכילה קודם הפסח, ובוודאי שאין בזה א' משישים מחמץ, ולכן אין חשש לעשן את זה בפסח, בפרט שאין זה נכנס כאכילה, אלא רק שאיפה בפה.
גליצרין צמחי לפי הידוע לי נחשב לתמצית "כוהל" ויתכן מאד שחלק מהמרכיבים העיקריים שבה הוא מחיטה, וכיון שזה ראוי לאכילה [שכן יש לו טעם מתקתק] אין להשתמש בו בפסח, ויש לכוללו במכירת חמץ. וראה עוד כאן.
מקורות:
בפשטות דין סיגריה אלקטרונית נראה שהוא פחות בעייתי מבעית הסיגריות כיון שבסיגריות יש שטוענים שיש בהם לצורך טעם הטבק שבהם מוצרים המכילים חמץ, ואם כי המנהג להקל בזה כיון שזה נחשב לחרכו קודם זמנו ואינו בר אכילה, ואע"פ ששואפים את זה בעשן אך זה אחר כילויו, ואין זה טעם חמץ אלא טעם של דבר הפסול מאכילה, (עי' הגדה ש"פ מנחת אשר בארוכה בזה), וכמו כן בסיגריה אלקטרונית כיון שהטעם שבה אינו ראוי לאכילה נחשב לחרכו קודם זמנו, אם כי יש לעיין בזה כיון שבזה החומר שבסיגריה הוא נשאף לקרבו של המעשן, אך באמת גם בזה אין זה נשאף לקרבו אלא רק הכנסה לפה, ואין זה גדר של אחשביה, בפרט שלא ידוע ממה עשוי ובפשטות עשוי מחומרים כימיים בעלי אינדקציה של ניקוטין, שלא מגיע מחמץ.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל