לתרומות לחץ כאן

הריגת עכבר

בעבודה יש מלכודת עכברים ונתפס עכבר שם האם אפשר להרוג עכבר ?

תשובה

שלום וברכה

איסור הריגת בעלי חיים, הוא משום צער בעלי חיים ואולי גם משום בל תשחית, ושני האיסורים הנ"ל אינם שייכים בהריגת עכברים, משום שפעולה זאת נעשית לצורך האדם, שהרי עכברים הם מאוסים וגם מזיקים לרכוש, ויש סיבה טובה לזה שאדם רוצה להרחיקם מביתו וממקום עבודתו, ולכן אם כדי להתגבר על בעיית העכברים יש לו צורך ללכוד אותם ולהרוג אותם אין בזה שום בעיה של בל תשחית. וגם בעיה של צער בעלי חיים אין במקרה שאדם עושה את הפעולה לצורכו, ובפרט בבעל חי כמו עכבר שיש אומרים שאין איסור של צער בעלי חיים רק בבעלי חיים שהם משמשים את האדם, אבל בעלי חיים כמו זבובים ועכברים וכדומה, שאינם משמשים את האדם, לא שייך בהם איסור של צער בעלי חיים, אלא רק ממידת חסידות הוא שלא לצערם, ולכן במקום שיש צורך אדם פשוט שאין שום בעיה.

מקורות

עיין בט"ז יו"ד סימן קט"ז סק"ו ובסי' קי"ז סק"ד בשם הסמ"ג ועוד שאין שום איסור בל תשחית כשעושה לצורך ומש"ה מותר לנחור בהמה לצורך עורותיהן ומותר להרוג בהמה לצורך הדם שרוצה לצבוע בה וכל כיו"ב שיש לו תכלית בהריגה מותר.

ועיין ביד אפרים יו"ד סימן קט"ז בשם היעב"ץ שאין איסור צער בע"ח רק בבעלי חיים שהם בני מלאכה ואפשר שגם כלב וכד' שהם בני תרבות נחשבים לבעלי מלאכה ויש איסור לצערם אבל זבובים וכדומה אין איסור מן התורה  שלא לצערן אלא שהאריז"ל ציוה לתלמידיו שלא להרוג אפילו כינה וזהו ממידת חסידות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל