שאלה:
האם ידוע לכם מה הטעם שלמנהג הספרדים בספירת העומר נוהגים אחרי ספירת הימים לומר לעומר ואח"כ סופרים את השבועות כגון היום שבעה ימים לעומר שהם שבוע אחד וכן היום שמונה ימים לעומר שהם שבוע אחד ויום אחד וכן הלאה,אבל למנהג האשכנזים רק אחרי שמונים הימים והשבועות אומרים לעומר או בעומר, האם זה קשור למחלוקת אם יש כאן שתי מצוות או מצוה אחת כלומר למנות ימים זו מצוה אחת ולמנות שבועות זה אחת,או שזו מצוה אחת לשיטת הרמב"ם שאין מונים את חלקי המצוה
בברכה רבה
תשובה:
המקור הוא בסידור הרש"ש על פי האר"י, כמובא בכף החיים סי' תפט ס"ק לד, וראה בשו"ע הרב שכתב שהוא "מטעם הידוע להם" כלומר על פי סוד.
יום נעים.
תודה על התשובה וזה למנהג הספרדים ובכל זאת מה ע"פ הפשט, ולמנהג האשכנזים שאומרים בעומר רק לאחר כל הספירה של ימים ושבועות.
בברכה
אינני יודע טעם על פי פשט.
השאר תגובה