לתרומות לחץ כאן

רוצה להפסיק לשמור שבת

שאלה:

שלום וברכה כבודו אני שומרת שבת כבר שנה וחצי בגלל תאונת דרכים שקרתה לאחי ולקחתי את זה על עצמי בתקופה האחרונה השבת נהיית בשבילי קשה מאוד תמיד היה לי קצת קשה אבל לאחרונה ממש ממש קשה לי אני מרגישה כיאלו אני מתענה בשבת אני רק מחכה שהשבת תצא ואני חושבת על להפסיק לשמור שבת זה החלטה שאם אני יעשה היה לי איתה מאוד קשה כי אני מפחדת שברגע שאני יפסיק לשמור שבת יתחילו להיות כל מיני דברים כיאלו "עונשים" אני לא יודעת מה לעשות אשמח לעזרתך תודה רבה ויום נפלא

תשובה:

שלום וברכה

קראתי על הקושי שלך וכבר אסביר ממה הוא נוסע. עיקר העיקרים חשוב לדעת, מצות השבת היא מיסודות היהדות, וחלילה חלילה לחלל אותה! יהודים מסרו נפש כפשוטם של דברים בכל הדורות כדי שלמור את השבת כהלכה! שכרה נצח נצחים!

הקושי שלך נובע מסיבה מאוד פשוטה, שאם תתני לב אליה כל הבעיה תפטר לגמרי, והשבת תהפך לך כמו לכל יהודי דתי, למקור התענוג של כל השבוע! אנשים מחכים כל השבוע מתי כבר תגיע שבת, ואסביר איך עושים זאת.

בשבת יש שני חלקים, יש את שלל הפעולות האסורות בשבת, לא מדליקים אור ולא נוסעים וכו' וכו', אבל יש את מה שכן עושים! והאיסורים הנ"ל רק מסייעים לעונג שבשמחה והמנוחה הזו. עושים סעודות חגיגיות עם שירה ושיחות משפחתיות ארוכות נינוחות ונעימות. תפילות יפות בבית הכנסת באוירה חגיגית. אוירה חברתית שבתית וכו'. כדי ליהנות מהשבת את חייבת לחגוג אותה בין אנשים החוגגים אותה… אי אפשר לחיות בבית חילוני בשבת לבד, ולהשאר רק עם החלק האסור בעשייה, חייבים לחיות את השבת עם כל העונג ההנאה הרוממות השמחה והמנוחה שלה! 

אינני יודע בת כמה את ומה מצבך המשפחתי וכו', אבל כדאי לפנות לסניף לב לאחים בעיר מגורייך שיתאימו לך פעילות שבתית שיש אצלכם בסביבה, ויסייעו לך לחגוג אותה בהנאה כמו שצריך.

אם תטעמי את השבת גם בזוית הזו, לא תחשבי לוותר עליה.

אני שוב מחזק את ידיך, חלילה לא לוותר על המצוה החשובה והנשגבה הזו.

צרי קשר, ואל תתביישי.

בהצלחה רבה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל