לתרומות לחץ כאן

ציפורן שנפלה על הריצפה

שלום לרבנים,

האם מה שאומרים שציפורן יכולה לגרום לאישה להפיל , הכוונה רק בציפורן שנגזרה ונפלה האם הכוונה בציפורן שלימה דווקא?
לפעמים נופלים שבבים קטנים של ציפורנים מבלי לשים או שרק בדיעבד קולטים שאכן נפל חתיכה מזערית האם גם זה בכלל האזהרה?
לפעמים אני מוצא את עצמי יושב ומתבונן בציפורנים כדי לראות אם נפלה איזשהי לתיכה קטנ-האם זה רצוי ונכון?

תודה רבה

תשובה:

אינני יודע להשיב לך לגבי גודל הציפורן, אבל צריך לדעת שיש כמה "הקלות בענין זה", אמנם חשוב מאוד להזהר להשליך את הציפורנים לשירותים מיד עם גזיזתן כדי שלא יארע שתעבור עליהם אשה מעוברת, אולם, אם קרה צריך לבטוח בקב”ה שהכל יהיה בסדר ואין מה לדאוג, מדובר בסכנה סגולית ובסופו של דבר הכל בידי שמים… כמו כן, יש דעות שהסכנה היא בעיקר כשגזז את ציפורני הידים והרגלים באותו היום, אבל אם קצץ רק את ציפורני הרגלים אין סכנה. ואף שאנו חוששים לדעת המחמירים, מכל מקום בדיעבד אפשר לסמוך על דעה זו. כמו כן, יש סוברים שאם לאחר גזיזת הציפורנים חתך הגוזז דבר אחר כמו נייר [לפני שהמעוברת דרכה על הציפורניים] הסכנה בטלה. כמו כן יש שכתבו שכאשר הציפורן עברה ממקום למקום [על ידי מטטא וכדומה] אף שהיא עדיין על הריצפה הסכנה בטלה [ויש שהקלו רק כשיצאה מהחדר].

מקורות:

על ההבדל בין אם גוזז את ציפורני הידים והרגלים ליחד לבין אם גוזז רק את ציפורני רגליו או ידיו, ראה נידה יז ע”ב. על הסוברים שאם חתך משהו אחר בינתיים הסכנה בטלה, ראה ערוך השולחן או”ח סי’ ג סעי’ ו. ובהרחבה רבה על כל הענין ראה בס’ שמירת הגוף והנפש סימן סח.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום לרב,

    ראשית תודה רבה, אני מדבר באופן שבו לא גזזתי את הציפורנים אלא חלקים קטנים ממנה נפלו פתאום מסיבות שונות וכו' האם גם בזה דובר?

  2. אין מה לעשות…. אם אפשר בנקל להזיז ממקומה זה כבר טוב, ואם גם זה אין סיכוי ולא יודעים היכן היא, שומר פתאים ה'. [אינני זוכר מי ראיתי מגדולי ישראל שפעם ראו אותו מטאטא את הרחוב בגלל שנפה לו ציפורן, אזל זה באמת הנהגה לגדולי חסידות ולא חיוב כמובן].

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל