לתרומות לחץ כאן

כשרות מטבח אצל חילוניים

שאלה:

שלום וברכה,

יוצא לי להתארח הרבה עם המשפחה אצל סבא וסבתא שלי . אני יודעת שרוב הכלים מוטבלים כי גם אמא שלי שומרת כשרות ופעם היינו גרים קרוב אז היא ממש הקפידה בשבילנו. אני מניחה שיש כלים שהיא קנתה מאז ולא הטבילה אותן לכן עכשיו המצב שונה . ואמא שלי בעצמה פחות מקפידה על הכלים אצל סבתא כמו פעם. וכשאני מנסה לא לאכול היא נעלבת והם מאוד שמים לב ואומרים לי שאני ממציאה חוקים ומחמירה ואני שומעת שיש גם כעס בדברים ,עד שאני נאלצת לאכול . איך לעבור את זה בשלום? הוזמנתי היום לאכול אצלה פיצה שהיא הכינה זה אני יודעת שאסור לאכול כי מבשלים אותה בתנור בכלי שעלול להיות לא מוטבל . אבל מה בנוגע לאוכל קר כמו סלט שחתכו בסכין שאין לי מושג אם הוטבל האם מותר לאכול לפחות להראות שאני אוכלת משהו.

תודה רבה.

תשובה:

שלום וברכה

שימוש בכלי שאינו טבול אינו אוסר את האוכל שהוכן בו!

לך אסור להשתמש באכילה בכלי לא טבול ואת יולה לאכול בצלחת ומזלג חד פעמי וכדומה אבל מה שהשתמשו בסיר או סכין לא טבולים אינו אוסר את המאכל.
אלא שהנושא הזה הו שולי יחסית במטבח חילוני… וכי הם יודעים איך להקפיד בשר בחלב? הם לא מערבבים כלים? המוצרים כולם בכשרות טובה? הם לא קונים ירקות באיפשהו בלי כשרות מוקפדת? צריך הרבה ידע כדי לתפעל מטבח דתי ואכפתיות ומסופקני אם זה נעשה שם.

בשורות טובות חיזקי ואימצי וכל דבר תשאלי אותנו מפורט, ואם יגידו לך שזה לא נכון וכו', נשתדל לסייע.

ברכה והצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל