שאלה:
קיי"ל שאדם שקרא תיבה אחת במגילה על פה יצא ידי חובה בדיעבד.
באם יש לו אפשרות לחזור האם יש עניין לחזור, או כיוון שכבר יצא יי"ח בדיעבד, אין טעם שיחזור.
לדוגמא קרא מילה ומיד שים לב שקראה על פה. יחזור או אין צורך? כי כבר ייצא יי"ח?
תשובה:
שלום וברכה
לפני שנים רבות שמעתי מהגר"נ טוקר מרבני ישיבת חברון שהעיר כך: תוך כדי הקריאה אם אדם שם לב שקרא בעל פה, מן הסתם ודאי יש ענין הידור ומעלה שיחזור ויקרא מתוך הכתב, כיון שעדיין לא גמר את המצוה, ולמה לא יקיימה בהידור השלם. אבל בסוף המגילה, כאשר הקהל כולו אומר את הפסוק האחרון מתוך חומש, מה יועיל להם מה שהבעל קורא חוזר וקורא אותו מן הכתב, הרי כבר השלימו מצותם ויצאו ידי חובה. ומכאן רצה לומר, שאכן יש לכוון בפירוש בעת אמירת הפסוק הזה שאין כוונתנו לצאת בו ידי חובה.