לתרומות לחץ כאן

תשלום עבור רכוש משותף בבנין

שאלה:

שלום וברכה
בבנין שלנו היתה סתימה בקו ביוב השייך לרוב דיירי הבניין, בערך כ-55% שייכים לו. כיון שהדחיפות בטיפול נפל עלי בעקבות עליית הביוב לחצרי, הזמנתי אינסטלטור, כאשר השכנים כולם מודעים לבעיה וגם הועד, האינטלטור גבה כ-3000 ש"ח עבור הפתיחה וניקוי יסודי של קו הביוב וכן מכסה חדש וכו'. אני שילמתי מכיסי בידיעה והבנה שהתשלום יגבה מהשכנים.
כעת, הועד טוען שהתשלום באחריות הצד שלנו בלבד, דא עקא שישנם שכנים שמשכירים דירותיהם ולא גרים בבנין ולא משלמים את חלקם, זאת ועוד, הדירה שלי היא דירת דופלקס בבנין, כלומר שני קומות מחוברות עם מדרגות, הועד טוען שאני צריך להיחשב כשני דירות בחלוקת התשלום.
כך שיוצא שאני סופג כחצי מהתשלום כמעט עלי בעוד שאני הוא זה שטיפלתי מזמני ומכוחי.
שאלותי: 1. האם לא נכון היה שהתשלום מראש יחולק לכלל הדיירים בבנין ככל רכוש משותף כיוון שרוב השכנים שותפים לקו הביוב הנ"ל.
2. האם אני צריך לספוג את אי האיכפתיות של שכנים מסוימים לשלם את חלקם או שאני רשאי לקזז את חלקם ששולם על ידי מתשלום הועד השותף שלי.
3. האם נכון שחלקי הוא כשני דירות בחלוקת התשלום, והלא אנו משפחה אחת בודדת.
בתודה רבה מראש על המענה והטירחה, תזכו למצוות.

תשובה:

שלום וברכה,

1. התשלום צריך להתחלק בין כל דיירים הבניין ולא משנה כמה דיירים משתמשים בצינור, ככל שמדובר ברכוש משותף כל הדיירים חייבים להשתתף בתיקון.

2. הדירות שמושכרות מוטל על המשכירים לשלם את תיקון הצנרת. אפשר לבקש את התשלום מהשוכר ושיקזז את התשלום מדמי השכירות.

3. אם אתם גובים וועד הבית מכל הדיירים לפי שטח הדירה, אתה צריך לשלם לפי החלק היחסי של הדירה שלך. אם אתם גובים תשלום וועד הבית בשווה מכל הדיירים, אתה צריך לשלם תשלום אחד ככל הדיירים, ואינך צריך לשלם תשלום כפול, למרות שיש לך דופלקס.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל