לתרומות לחץ כאן

להיות שופט בבית משפט

שאלה:

ברצוני להיות שופט בדיני ממונות האם זה מותר לפי ההלכה ואם אפשר מקורות תודה רבה

תשובה:

שלום וברכה,

מערכת בית משפט נוגדת את חוקי התורה, ולכן מי שהולך להתדיין בפני ערכאות כאילו כופר בכל התורה ומכריז שתורת משה אינה אמת – ח"ו. וכל שכן שאסור ליהודי להיות שופט בבית משפט ולדון שם יהודים, שיש בזה הכרזה גלויה נגד תורת משה. ותביעה בערכאות או להיות שופט בערכאות אלו מהדברים החמורים – שמזלזל בתורתינו הקדושה.

והשבוע נקרא בפרשת השבוע [פרשת משפטים] ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם – פרש"י: לפניהם – ולא לפני גוים, ואפילו ידעת בדין אחד שהם דנין אותו כדיני ישראל, אל תביאהו בערכאות שלהם, שהמביא דיני ישראל לפני גוים מחלל את השם ומיקר שם עבודה זרה להחשיבה, שנאמר (דברים לב לא) כי לא כצורנו צורם ואויבינו פלילים, כשאויבינו פלילים זהו עדות לעלוי יראתם".

ובמדרש אגדה (פרשת משפטים פרק כא סימן א) ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם. לפניהם ולא לפני גוים וכל הקובל בערכאות של גוים אין לו חלק לעולם הבא וכפר באלוקי ישראל.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. חודש טוב
    2 הערות בבקשה
    ר' יצחק קיסטר ז"ל היה שופט בבית משפט עליון , והיה מתייעץ כל דבר עם החזו"א
    שנית כל צריך להדגיש שככל שהתשובה אכן תקיפה זה לא רק לשופט גם אין היתר על פניו להיות עו"ד מלבד עו"ד של חוזים

  2. אתה מבין לבד שאם הוא התייעץ עם החזו"א סימן שזה עבודה שצריך ייעוץ צמוד כדי שלא להיכשל באיסורים החמורים ביותר. ואם אין חזו"א להתייעץ איתו זה אסור.
    נכון האיסור גם עו"ד שמייצג תובע שתובע שלא כדין.

  3. ממש לא! אין שום היתר להיות שופט בבית משפט, זה ממש הרמת יד במשה. העובדה עם הרב קיסטר לא מתירה לעבור על איסורי תורה. ובוודאי שהוא לא עבר על איסורי תורה והיה לו ליווי עם גדולי ישראל, אבל לא מביאים ראיה משם.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל